Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

קידום, מדידה ובקרה: הכלים לשיווק אפקטיבי

 

לכל פלטפורמה יש מנגנון קידום תכנים בתשלום, בו ניתן להגדיר תקציב קידום ולבדוק את מידת הצלחתו.

 

אינפוגרפיקה שמדגימה איך משתמשים בכלים לשיווק אפקטיבי: 1. בדקו מה העלויות, הכינו תקציב והיצמדו אליו. 2. מקדו את תפוצת הקידום ככל האפשר בהתאם לקהל היעד. 3. השתמשו בכלים ליצירת "לידים". 4. בצעו מעקב אחר הצלחת הקידום.

 

1. בדקו מהן העלויות, הכינו תקציב והיצמדו אליו

קידום ברשתות החברתיות פועל לפי אחת משתיים:

  • חיוב על הקלקה - במסגרת מודל זה, החיוב מתבצע רק אם הגולש לחץ על הלינק, הפעיל את הסרטון או סימן "לייק". כלומר, עלות הקידום מחושבת לפי פעולה של קהל היעד.
  • חיוב לפי חשיפה – במסגרת מודל זה החיוב מתבצע לפי מספר המשתמשים להם הפרסום הופיע ב"פיד".

תוכלו להגדיר את סוג הפעולה לחיוב, וכן גודל תקציב שנע מ -1$ ועד אלפי דולרים. כך למשל, בעבור חיוב של 3$ ביום, המודעה שלכם תיחשף לכמה מאות גולשים ביום או תקבל עד 10 הקלקות. הפצת המודעה על ידי הרשת החברתית תיעצר כשמכסת ההקלקות תושג.

 

2. מקדו את תפוצת הקידום ככל האפשר בהתאם לקהל היעד

היכולת למקד את תפוצת הפרסום היא אחד היתרונות המשמעותיים של השיווק ברשתות החברתיות. תוכלו להגדיר ולאפיין את קהל היעד שייחשף לפרסום שלכם לפי מיקום, גיל, מגדר, תחביבים, עבודה ועוד.

 

3. השתמשו בכלים ליצירת "לידים"

תוכלו להוסיף למודעה שלכם כפתור "צור קשר" או קישור לעמוד נחיתה אטרקטיבי שמעודד למלא פרטים.

 

עליון

בעזרת איסוף "לידים" תייצרו בסיס מידע על הלקוחות שלכם, ותוכלו ליצור איתם קשר ישיר.

 

תחתון

 

 

4. בצעו מעקב אחר הצלחת הקידום

כל רשת חברתית מאפשרת לכם לבצע בקרה ומדידה של הצלחת הפרסומים שלכם. בעמוד הסקירה תוכלו לקבל משוב לגבי ביצועי הקמפיינים שלכם באמצעות דוחות נתונים. בדקו איזה סרטון זכה להכי הרבה שיתופים, על איזה קישור הקליקו הכי הרבה עוקבים, איזה פוסט הלקוחות שלכם הכי אהבו וכיו"ב. באופן זה, תוכלו לדעת מהי הדרך האפקטיבית ביותר לתקשר עם הקהל שלכם. 

 

לא השגתם את המטרה שהגדרתם?

תוכלו לעצור את הקידום, לשנות את המיקוד או לבצע שינויים והתאמות בתקציב. בכל מקרה, אל תשנו את המטרה השיווקית שהגדרתם.