Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

בחירת הרשתות החברתיות שיביאו לכם תוצאות

 

המטרות, היעדים השיווקיים וקהל היעד שלכם הם השיקולים המנחים העיקריים בבחירת הפלטפורמות המתאימות לקידום ושיווק העסק שלכם. הנה כמה מהאופציות המרכזיות העומדות לרשותכם.

 

פייסבוק - מתאימה לעסקים שמטרתם ליצור תחושת קהילה סביב המותג שלהם. חשוב שקהל היעד יהיה "פייסבוקי" מבחינת הגיל ותחומי העניין.

 

יוטיוב - מתאימה לעסקים שמטרתם לייצר תדמית של מומחיות בתחום מסוים. חשוב שתהיה לכם היכולת לצלם סרטונים איכותיים בסגנון הדרכות, וידאו בלוג וכיו"ב.

 

אינסטגרם - מתאימה לעסקים שמטרתם לספר את סיפור המותג שלהם באמצעות תכנים וויזואליים. חשוב שיהיו ברשותכם תכנים וויזואליים באיכות גבוהה שמכוונים בעיקר לקהל יעד צעיר.

 

לינקדין - מתאימה לעסקים שמטרתם לעשות "נטוורקינג" עסקי, ולפרסם שירותי B2B – שירותים שעסקים מציעים להעניק לעסקים אחרים.

 

כדי לבחור את הפלטפורמות המתאימות לכם ביותר, עליכם למפות את הצרכים שלכם. הנה 5 שאלות שיעזרו לכם בכך:

 

1. מה המוצר או השירות שאתם רוצים לשווק?

הגדירו מה אתם משווקים. כך למשל, באפשרותכם לבחור במוצר או בשירות מסוים מתוך כלל המוצרים או השירותים שאתם מספקים.

 

2. למה אתם רוצים לשווק?

הגדירו מטרה ברורה אותה אפשר למדוד. לדוגמה: הרחבת קהל הלקוחות בשיעור מסוים או הגדלת אחוזי מכירה בהיקף מסוים.

 

3. איך המתחרים שלכם משווקים?

בדקו איך המתחרים שלכם משווקים את אותו המוצר. כך תוכלו  להכיר מגמות בשוק ולמצוא את הבידול המתאים לפרסום שלכם.

 

4. למי אתם רוצים לשווק?

סרקו את רשת האינטרנט, וחפשו מידע על קהל היעד שלכם. מומלץ להיעזר ברשימה זו.

 

עליון

קהל היעד והמשתמש אינם תמיד זהים. למשל כאשר אנו מוכרים צעצועים, הילדים הם המשתמשים שלנו אבל ההורים הם קהל יעד לא פחות חשוב.

 

תחתון

 

 

5. כמה משאבים תרצו להשקיע בתקציב השיווק שלכם?

שיווק מחייב השקעה של זמן ומשאבים. הגדירו לעצמכם כמה זמן אתם מוכנים להשקיע בשיווק, ומה התקציב שתוכלו להשקיע. חשוב לעצור לאורך הדרך ולבדוק כמה כבר הוצאנו, ומה קיבלנו בתמורהאם אין לכם זמן אבל יש לכם תקציב - קחו איש מקצוע.

 

לאחר שסיימתם את שלב מיפוי הצרכים, בדקו באילו רשתות חברתיות קהל היעד שלכם נמצא, מהן העלויות שיידרשו לכם על-מנת להגיע לקהל היעד בכל אחת מהפלטפורמות, ואילו מהן ישרתו את המטרות השיווקיות שהגדרתם. התחילו עם פתיחת דף עסקי בפלטפורמה אחת שמתאימה לכם. בהמשך רצוי לשלב פעילות בפלטפורמות נוספות.