Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

הגדרת המלאי הנכון עבור העסק

 

הצעד הראשון בניהול יעיל של מלאי הוא להגדיר מהן רמות המלאי הנדרשות מכל מוצר על מנת לאפשר לכם לתת מענה לדרישות לקוחותיכם בפרק הזמן הנדרש. איך עושים את זה?  

 

היצמדו לתכנית העסקית וערכו תחזית לביקוש העתידי לכל מוצר

היעזרו בנתוני המכירות שלכם, בניתוח הסביבה העסקית, ביעדי הצמיחה של העסק ובגורמים שעשויים להשפיע על הביקוש (כמו מבצעים) כדי לערוך תחזית מכירות מדויקת ככל שניתן. הקפידו לבדוק באופן שוטף את התחזיות שלכם ולעדכן אותן על פי נתוני המכירות בפועל.

 

תמונה של הרבה אנשים ורוחות עזות, איורים של בגדים מתנפנפים ברוח, כיתוב: "צופים ביקוש גבוה? עדכנו את רמת המלאי בהקדם"

 

הגדירו מהן רמות המינימום הנדרשות מכל מוצר

הגדירו מהי הכמות הקטנה ביותר מכל מוצר שצריכה להיות במלאי בכל רגע נתון, על מנת לאפשר לכם לעמוד בביקוש הצפוי. על בסיס החישוב הזה, ותוך התחשבות בזמן הדרוש לחידוש המלאי, הגדירו מתי עליכם ליצור קשר עם הספק לחידוש ההזמנה.

 

הידעת קו עליון

כדאי לבדוק גם מהי כמות המינימום להזמנה המשתלמת עבורכם מבחינת מחיר. ייתכן שמעל כמות מסוימת שתזמינו תוכלו ליהנות ממחיר משתלם יותר.

 

הידעת קו תחתון

 

 

בדקו את המלאי על בסיס קבוע

כדי להימנע ממצב של מלאי חסר, קבעו זמן מוגדר לבדיקות שגרתיות של מצב המלאי. מומלץ לא לבצע את הבדיקות בשעות העומס, ולמנות מישהו שיהיה אחראי לבדיקות הללו באופן קבוע.

 

הגדירו רמת מקסימום של מלאי

כדאי להגדיר את הכמות המקסימלית מכל מוצר שצריך להיות במלאי, כדי לא למצוא את עצמכם עם מלאי מיותר שלא יימכר או שיפוג תוקפו. התחשבו בצפי לביקוש, בתאריכי התפוגה של המוצר אם קיימים, וגם ביכולת שלכם לאחסן את המלאי.