Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

Breadcrumbs

קטלוג דיגיטלי

בעצם זו החנות הדיגטלית שלנו, בין אם היא נמצאת באתר עצמאי שלנו או בזירת מסחר לדוגמת Amazon.

לתפיסתי הנתון החשוב ביותר בקטלוג הדיגיטלי זה יחס ההמרה, יחס ההמרה משמעותו מה אחוז הקונים אצלנו בחנות. (למשל בתקופת זמן שהגדרנו לבדיקה נכנסו 1,000 גולשים ומתוכם השלימו רכישה 50 = יחס ההמרה שלנו עומד על 5%).

תפקידנו תמיד לשפר את יחס ההמרה, במידה ויחס ההמרה לא טוב אין מה "לבזבז" כסף על קמפיינים אלא קודם כל יש לשפר את יחס ההמרה ולאחר מכן להביא תנועה.

 

123

 

כניסות – כמה נכנסו לאתר החודש (וחלוקה לפי ערוצי קידום). 

הוספה לסל – כמה לקוחות הוסיפו מוצר לסל. 

דף תשלום – מספר הלקוחות שהגיעו לתהליך תשלום. 

השלמת רכישה – כמה לקוחות השלימו רכישה בהצלחה.

תפקידנו אחת לחודש לבקש את המספרים ולהבין איפה "הפקק" – ולטפל בו נקודתית. 

למשל אם הרבה לקוחות הגיעו לדף תשלום ולא השלימו רכישה נצטרך לתחקר נקודה זו, חודש לאחר מכן כנראה שנגלה "פקק" במקום אחר – ונטפל גם בו, כך נכנס לתהליך בריא סדור ומנוהל של אופטימיזצית ההמרה באתר שלנו. 

 

ועכשיו טיפים לשיפור המרה

1. חשוב להבין ולקבל גישה ל Google Analytics על מנת לראות נתונים אובייקטים – מומלץ לבקש סקירה לפחות על חלק מהדשבורדים היותר רלוונטים. 

2. במידה ואנחנו לא מצליחים להבין איפה הבעיה יש תוכנות הקלטת משתמשים (אני אישית משתמש ב Hot Jar) שממש מראות לנו סרטוני וידאו של תנועות מסך של הלקוחות בחנות שלנו, כך נוכל להבין מה "מפריע" ללקוחות שלא השלימו רכישה.

3. מומלץ להוסיף אפשרות לצ'אט (פייסבוק / פנימי / ווצאפ) באתר - ולפי הפניות שנקבל נוכל לנתח איזה מידע חסר באתר – אותו נוסיף. 

4. ככל שיהיו יותר אפשרויות משלוח (נקודת איסוף, שליח רגיל, שליח מהיר, איסוף מהסניף) יחס ההמרה יעלה, בדוק!

5. אחת הסיבות העיקריות ל"נטישת עגלה" זה הפתעת מחיר המשלוח וזמני התשלום, הלקוח כבר בחר את המוצר, הוסיף לעגלה, הגיע לדף תשלום ואז "הופתע" לראות שיש עלות נוספת על המשלוח או שזמני השילוח ארוכים – מומלץ במידת האפשר להציג אפשרות של משלוח חינם ולאפשר ללקוח לקבל משלוח יותר מהיר בהוספת תשלום – ישנם ספקים היום שיודעים לבצע משלוח מעכשיו לעכשיו באזורים מסוימים בישראל במחיר סביר.

6. מומלץ לתת לקולגה / חבר / מכר – לבצע תהליך רכישה שלם ולהגיד לנו מה הפריע לו בכל שלב, בכך נוכל לטייב את המשפך ולשפר את יחסי ההמרה. (מעיין "לקוח סמוי" של האון ליין).

7. שפה – אתרים שמופנים לקהל הנשי צריכים להיות בלשון נקבה , למשל הוסיפי לסל ולא הוסף לסל, זה נראה משהו לא מהותי ואכן רוב האתרים לא שמים לב לכך, אבל זה אכן מהותי ולחלוטין משפר יחס המרה , הלקוחה מרגישה יותר בנח. 

 

שאלות שיש לשאול על הקטלוג הדיגיטלי

1. האם יחס ההמרה ברור לנו ?

2. לוודא שיש לנו לפחות 2 אמצעי תשלום.

3. מה המוצר עם היחס המרה הטוב ביותר שלנו ומה עם הכי פחות טוב? כאשר אנחנו נכנסים לדף המוצר אנחנו מצליחים להבין למה?

4. האם אנחנו מכירים את המספרים של תתי השלבים? כמה צפו בדף מוצר, כמה הוסיפו לעגלה, כמה הגיעו לדף תשלום, כמה הצליחו להשלים עסקה – ומתוך זה מבינים היכן צוואר הבקבוק שלנו?