Document

Breadcrumbs

אתכם גם בזמנים הקשים
אתכם גם בזמנים הקשים
התנהלות כלכלית נכונה בעיתות משבר
התנהלות כלכלית נכונה בעיתות משבר

תקופת חירום בכלל ומלחמה בפרט היא תקופה מאתגרת לכולם. ימים כואבים וקשים מנשוא עוברים על כל מדינת ישראל. תחושת חוסר הוודאות רבה ורבים נלחמים על מנת לשרוד, לשמור על חוסן נפשי, פיזי וכלכלי. 

המרכז לצמיחה פיננסית נמצא כאן כדי להוות רשת תמיכה משמעותית למענכם, בעלי העסקים והעצמאים וכמובן משקי הבית הפרטיים. אנו מגישים לכם הצעת ערך, ללא עלות, של כלים מעשיים לשמירה על חוסן פיננסי ולמתן מענה לאתגרים הניצבים בפניכם בעת הזו. 

למעבר למתחם משקי הבית הפרטיים לחצו כאן

לקהל העסקי

אתם בעלי העסקים והעצמאים נדרשים להיות חזקים במיוחד ולהצליח לאסוף את עצמכם לא רק עבור משפחתכם אלא גם עבור העובדים שלכם, העסק שלכם והלקוחות שלכם. 

תכנית אימון

בתקופה זו, מרגיע לדעת שיש מי שמלווה אותך! 

המרכז לצמיחה פיננסית בשיתוף עם עוגן מזמינים אתכם להצטרף לתוכנית הכוונה ייחודית לעסקים קטנים. 

הליווי מתבסס על מנטורים בעלי ניסיון עשיר בניהול שמציבים את בעל העסק במרכז ונותנים לו מענה הוליסטי ומתכלל תחת קורת גג אחת.

לפרטים נוספים לחצו כאן

*הבנק אינו אחראי על פעילות העמותות המלוות המפעילות את התוכניות. הבנק או העמותות יהיו רשאים, עפ"י שיקול דעתם הבלעדי, לשנות את תנאי ההשתתפות, ותקופת התכניות. בחירת המשתתפים תיעשה באופן בלעדי ועל פי שיקול דעתן של העמותות

האזינו לפרקים חדשים בפודקאסט שלנו "עם היד על השקל"

פרק 13 | כלכלת מלחמה - חלק א': מאקרו כלכלה

ראיון של יעקב איילון עם פרופסור ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של קבוצת בנק הפועלים, על השפעות מלחמת "חרבות הברזל" על הכלכלה הישראלית. להאזנה לפרק לחצו כאן

פרק 14 | כלכלת מלחמה - חלק ב': כלכלת המשפחה ועסקים כרגיל?

עם שרון לוין מעמותת "פעמונים" שנותנת טיפים חיוניים להתנהלות משק בית בימי מלחמה ועם טל שמשון, יועץ עסקי בכיר, שנותן לנו כללי "עשה ואל תעשה" בכל הנוגע לעסקים בזמן הנוכחי. להאזנה לפרק לחצו כאן

 

20 כללים לניהול העסק בצורה מיטבית בזמן המשבר

20 כללים לניהול העסק בצורה מיטבית בזמן המשבר

מלחמת חרבות ברזל שנכפתה על מדינת ישראל משליכה באופן ישיר על המגזר העסקי. תקופת האי ודאות עשויה להימשך פרק זמן ארוך. גם בהיבטי צריכה אנחנו חווים היעדר מוטיבציה לקנות, להתחדש. אולם למרות הנטייה הטבעית לקפוא על השמרים ולחשוב על היום שאחרי, נדרש מבעלי העסקים לנקוט בסט פעולות עסקיות כבר היום על מנת להגיע לתום המשבר בנקודת פתיחה טובה יותר. 

מאמר מאת שלומי לחנה | יועץ אסטרטגי שיווקי, סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים ,מרצה במרכז לצמיחה פיננסית ובמוסדות אקדמאיים נבחרים. 

שלומי לחנה – יועץ אסטרטגי שיווקי , סגן נשיא לשכת היועצים העסקיים ,מרצה במרכז לצמיחה פיננסית ובמוסדות אקדמאיים נבחרים

גלגלי המשק חייבים לנוע גם בתקופה הקשה. על בעלי עסקים כשותפים להנעת המשק מוטלת האחריות לזהות מהם השינויים בהרגלי הקנייה והצריכה של הלקוחות ולנקוט במהלכים פרואקטיביים כדי לתת להם מענה ולהפנים שאנחנו בסיטואציה של ניהול עסק בשיגרת לחימה. 

במאמר זה, ננסה לעלות את הסוגיות העיקריות איתן אתם מתמודדים כשהן מחולקות לעולמות תוכן ונפרט סט פעילויות שעליכם לבצע כדי להתנהל בצורה מיטבית בזמן המשבר: 

 

עבודה אישית עם עצמכם 

1) ניפוץ פרדיגמות כתנאי סף - אצל חלק מבעלי העסקים נטועות בראש אקסיומות כמו "לא נעים לי לעשות כסף בזמן מלחמה", למי יש ראש עכשיו לקנות?" "העסק שלי בכלל לא רלוונטי לתקופה הזו". כל אלה יכולים להביא עסקים להיכנס למצב של הדממה וקיפאון שהוא בדיוק הדבר שאסור להם להיות בו. בנוסף לכך מצטרף "אפקט המתחזה" המאפיין קושי של אנשים בכלל ובעלי עסקים בפרט להפנים את ההישגים והיכולות שלהם. 

מה עושים: עבודה אישית על עצמכם או באמצעות יועץ מקצועי שיסייע לכם להשתחרר מאמונות המגבילות אתכם בעשייה. ללא נטרול דפוסי חשיבה כאלה נתקשה להיכנס למוד של עשייה. 

2) אימוץ חשיבה חיובית - חשוב מאוד להפנים כי הכלכלה הישראלית חזקה, המשק הישראלי עבר את משבר הקורונה בצורה מעוררת הערכה (בהשוואה למדינות אירופה) החברה הישראלית למודת משברים ויציאה מהם. מניסיון עבר כשמשק יוצא מתקופת מלחמה לרוב המדינה מזרימה כספים לטובת אישושה, גם דרך השקעה בתשתיות.

מה עושים: אימוץ אמונה חיובית ואופטימית של חזרה לשגרה והפנמת התובנה שלנו כבעלי עסקים שאנו חלק חשוב מהמאמץ המלחמתי ולו רק בזכות העובדה שהמשכנו לתחזק את העסק. 

3) בצעו תהליך ריסטרט - דרך מצוינת לבצע תהליך של ריסטרט ולהגיע למוכנות ובשלות של עשייה מתבטא בקבלת מס' החלטות קטנות אבל מאוד חשובות. 

מה עושים: צמצום הצפייה בחדשות והגלילה האינסופית ברשתות החברתיות, ללכת לישון בשעה נורמלית, אימוץ הרגלי תזונה בריאים, ספורט, תרפיה ,מדיטציה והקשבה לנושאים נוספים שיעשירו את עולמכם (האזנה לפודקאסטים, הרצאות טד, סיורים וירטואלים במוזיאונים) או כל פעילות אחרת שתשחרר אתכם מהמציאות היומיומית. 

4) ניהול הזמן שלכם - למרות שקל מאוד לשקוע למצב בו אנחנו משוחררים לכאורה מסד קבוע של לוחות זמנים, חשוב לנהל את הזמן דרך ניהול האנרגיה האישית שלכם. כל אחד מאיתנו בנוי אחרת מבחינת האנרגיה האישית. 

מה עושים: אם אנחנו ערניים יותר בבוקר זו הזדמנות מצוינת לקבוע פגישות, ישנם כאלה שערניים בשעות הקטנות של הלילה שזו הזדמנות לכתוב פוסטים. בשורה התחתונה ניהול הזמן שלכם חייב להיות תואם לאנרגיה האישית. בנוסף קיבעו ביומן בלוקים ברורים וידועים המיועדים לפעילות עסקית ומנגד בלוקים של זמן המיועדים לפעולת הריסטרט.

5) מטרות מרכזיות בעשייה שלכם - שתי מטרות מרכזיות אמורות להנחות אתכם בעשייה היומיומית שלכם בתקופת המלחמה. הראשונה - כיצד אנחנו משמרים את המצב הקיים או מקטינים למינימום את הקיטון הצפוי. המטרה השנייה - התמקדות בחשיבה על היום שאחרי

מה עושים: רושמים את שתי המטרות ומתחתן את סט המשימות שאמורות לשרת את המטרות. חשוב מאוד שהיעדים יהיו תחת לוחות זמנים ובהערכת משאבים כספיים למימושם. אני מניח שקריאת הכתבה תעניק לכם השראה למיגון רחב מאוד של משימות. 

 

אל מול הלקוחות 

6) לקןחותיכם מצויים במצב של מתח חרדה ודאגה לסובבים אותם. 

מה עושים: תתקשרו ללקוחותיכם וגלו מעורבות. תדרשו בשלומם ובשלום הסובבים אותם. תשאלו שאלות בכוונה אמיתית המראה עניין. זו הזדמנות מצוינת לשאול אם הם צריכים משהו עכשיו, דרך זה אולי לגלות מוצרים שלא חשבתם ואתם יכולים לשלב במגוון המוצרים שלכם.

7) זמינות ומיידיות - לעיתים,הלקוחות הופכים בשל הסיטואציה חסרי סבלנות ומעוניינים שהכל יהיה כאן ועכשיו. 

מה עושים: משתדלים כמה שיותר להנגיש את המוצר, להרחיב את שעות הפעילות, לפתוח אתר און ליין אם רלוונטי וכמובן קבוצת ווטסאפ  עיסקית. שימוש בווטסאפ מראה אפקטיביות רבה בשל הזמינות שלו לרוב לקוחותינו והיכולת שלנו להציע הצעות ערך מיידיות. 

8) צמצום השהייה מחוץ לבית - הסיטואציה של חוסר ביטחון לשהות מחוץ לבית מחשש לאזעקות מחייבת אותנו בעלי העסקים לנקוט בסט פעילויות. 

מה עושים: פותחים אופציה למשלוחים. תגברו את מוקד השירות, שדרגו סטנדרטים באתר האון ליין ותשאפו לתת מענה למשלוח עוד באותו יום. מהירות המשלוח זו הסיבה אצל פלח הולך וגדל לבחור במותג כזה או אחר. מייעלים ומקצרים את תהליך המכירה, מנסים למנוע שהות ממושכת בחנות. חותרים להפוך את תהליך הקנייה של הלקוח למה שיותר מהיר וקל. 

9) הרבה מהלקוחות בשל המצב נאלצים לשהות שעות ממושכות בבית ואף לעבוד מהבית. 

מה עושים: מנסים לראות איך הופכים את השהות של הלקוחות בבית לנעימה יותר עם מוצרים תואמים כמו: ציוד לפעילות גופנית, ביגוד ביתי מפנק, הצעות למוצרי שיסייעו לקולינריה ביתית, משחקי חברה משפחתיים וכמובן ציוד למשרד הביתי שהפך להיות חלק ממצב השיגרה במלחמה.

10) הלקוחות שלכם זקוקים לדעת שהם יכולים לסמוך עליכם בשעות האלה.

מה עושים: אמצו ערך של שקיפות, שתפו את הלקוחות בקשיים שיש לכם. אם יש חוסרים תספרו למה. אם אתם נאלצים לסגור את החנות ספרו למה. הקפידו על הנחיות כוחות הביטחון והנחיות ברורות בעסק היכן נמצא הממ"ד. 

11) ללקוחות שלכם יש צורך לרכז קניות במקום אחד (One Stop Shop). 

מה עושים: מרחיבים את סל המוצרים שלכם גם אם הוא לא תמיד שייך למוצרי הליבה שלכם. זו שעת חרום. לקוחות זקוקים לפנסים, לתאורת חירום, סוללות - תנגישו להם. בכך אתם מעבירים תחושה של דאגה אמיתית וכנה ומעלים את סל הקנייה. 

12) בעקבות המלחמה המשק מראה סימני מיתון והרגישות של הלקוחות למחיר עולה. 

מה עושים: משתדלים לא להוריד מחירים אלא להגדיל את הצעת הערך ללקוח דרך: מארזי חיסכון, הוספת בונוס למוצר (כמו מתנה, מוצר משלים), הקלה בתנאי התשלום, מתן שירותים בחינם (כמו למשל הבאת המוצר הביתה, יעוץ שעה ראשונה ללא עלות). 

13) ללקוחות שלכם יש צורך באסקפיזם, לברוח מהמציאות וגם לפנק את עצמם. זה חלק ממנגנון ההגנה שלהם לשרוד. 

מה עושים: חשוב שכל העסקים העוסקים במתן אפשרות לברוח מהמציאות ולו רק לכמה דקות יחזרו גם אם במתכונת מצומצמת כמו: תיאטראות, בתי קפה, מסעדות, אתרי תיירות, מעסים, טיפולים אלטרנטיבים. כמו כן, אל תחששו להציע מוצרי פרימיום. גם בתקופת משבר הקורונה חווינו עלייה בצריכת מוצרי פרימיום בסופרים, בצימרים ובחבילות עיסוי משודרגות. כל אלה עונים על הצורך של הלקוח להתנתקות. 

14) תקשורת שיווקית אל מול הלקוחות. 

מה עושים: ממשיכים להשתמש בכל הנכסים הדיגיטלים שלכם אבל תוך התאמת המסרים למצב הנוכחי תעברו על כל ערוצי התקשורת שלכם (תסריטי שיחה, הצעות מחיר, הזמנות, שילוט בנקודת המכירה, פוסטים מתוזמנים) ותראו אם הם עונים לסיטואציה. שלבו מסרים עם רגישות ואמפטיה, אל תתעלמו מהמצב ותמשיכו את אותו קו שהיה לכם לפני המלחמה – זה ייראה ויישמע מנותק. תנו המלצות פרסונליות ללקוחותיכם ובכך תהפכו לרלוונטים יותר. כתבו מאמרים עם המילים "מלחמה", חרבות ברזל" ובכך תתרמו לקידום האורגני שלכם ברשת. ערכו לייבים בקבוצות פייסבוק ואינסטגרם, הביאו מרצים אורחים. השתמשו ביחסי ציבור מקומיים הן בעיתונות והן ברדיו ותשאפו להפוך להיות אוטוריטה מקצועית. 

15) גם לכם כבעלי עסקים חלק בתפקיד של העלאת המורל הלאומי ושיפור החוסן הלאומי. 

מה עושים: מעלים תוכן שנותן השראה ללקוחות. וובינרים שעוסקים במנהיגות, חדשנות בזמנים מאתגרים. המנעו מפוסטים מחלישים ומפונפנים, היזהרו מציניות בהצעות שלכם (כמו "לאור המצב החלטנו לתת לכם מבצע" - הלקוחות רגישים מאוד להצעות מניפולטיביות). 

16) ללקוחותיכם יש צורך להרגיש תחושת שייכות וחיבור לקהילה. 

מה עושים: מדגישים שאתם עסק מקומי. פנו ללקוחות באזור הגיאוגרפי שלכם והעבירו מסרים שאתם פה בשבילם. תשאפו כל הזמן להגביר את ההכרות האישית שלכם עם הלקוחות. זהו היתרון לקוטן המשמעותי ביותר שיש לעסקים קטנים ובינוניים אל מול עסקים גדולים. תדגישו את היותכם עסקים מקומיים ישראלים. במידה והעסק מבוסס על תוצרת ישראלית תבליטו זאת. הלקוחות מגלים סולידריות כלפי עסקים מקומיים ומגלים נכונות לקנות אצלם. 

17) ללקוחותיכם יש צורך להזדהות עם עסקים שעוסקים בעשיית טוב. 

מה עושים: מדגישים בכל המסרים שלנו ערכים של ערבות הדדית, מאמצים עמדה ערכים והתנדבותית תורמים לאוכלוסיות שנפגעו במלחמה. 

 

אל מול הספקים 

18) תקשורת שיווקית אל מול הספקים שלכם. 

מה עושים: גם אל מול הספקים שלכם המשיכו לנהל תקשורת שיווקית שוטפת. תתעניינו במצבם, גלו אמפתיה. שתפו במצבכם. תתייחסו לספקים כאל שותפים אסטרטגים שלכם. 

 

אל מול העובדים 

19) העובדים שלכם הם משאב קריטי – גם להם יש צורך בחיזוק. 

מה עושים: שקפו להם מה קורה בעסק, תתעניינו בשלומם, גלו אמפטיה, הציעו סיוע באם נדרש, תרתמו אותם לעשייה, פרגנו לעובדים על עבודה מסורה וסביב השעון. זה נותן להם תחושת ייעוד ושליחות. תציעו להם להתנדב דרך החברה. הם מצפים לראות את החברה בה הם מועסקים מתגייסת למאמץ המלחמתי. 

 

אל מול המתחרים 

20) רגישות למתחרים ולהצעותיהם. 

מה עושים: כמו בזמנים רגילים, גם בזמן מלחמה, אסור לכם לטמון ראשכם בחול. תהיו ערניים לגבי פעולות המתחרים. עקבו אחר הצעותיהם. בקרו באתרים שלהם לא בשביל להעתיק אלא לקבל השראה ולהציע הצעות משופרות. 

 

הבהרה: הבנק אינו יועץ מס. האמור לעיל מהווה מידע והסבר כללי בלבד, נכון למועד פרסומו, אשר אינו מהווה ייעוץ פנסיוני, ייעוץ השקעות או ייעוץ מס, ואינו תחליף לייעוץ אישי המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. יעוץ פנסיוני ינתן בכפוף לתנאי הבנק. יעוץ פנסיוני לפרישה כרוך בעמלה כמפורט בתעריפון הבנק. אין באמור כדי להוות התחייבות לחסכון בסכום כלשהו. 

להמשך קריאה

הזכויות שלי | עצמאים ובעלי עסקים

מצב מלחמה | הזכויות שלי | עצמאים ובעלי עסקים

מתקפת הפתע שהתרחשה ב־7.10.23 והמיטה אסון כבד על ישראל, גרמה למדינה ולאזרחיה לשיבושים נרחבים בפעילות המשק הכלכלי והביתי. רובנו נותרנו עם שאלות פתוחות: למי מותר להיעדר מהעבודה? האם אני יכול להוציא את עובדיי לחל"ת? האם מגיעים לי פיצויים על אובדן הכנסות? 

במדריך זה נתמקד בשאלות הנפוצות של עצמאיים ובעלי עסקים ונענה עליהן בהתאם לזכויות ולתקנות במדינה.

*שימו לב! ישנם שינויים תכופים במהלך התקופה הזו, ולכן כדאי לעקוב אחר עדכונים.

למידע על מלוא הזכויות בתקופת המלחמה כדאי להתעדכן באתר "כל זכות" בפורטל המרכז את כל המידע.

 

1. התקופה הזו מביאה לידי ירידות בהכנסות. האם אני זכאי לפיצויים בשל ירידה בהכנסות בגלל המצב, בדומה לפיצויים שהתקבלו בתקופת הקורונה?

  • מתווה מלחמה אינו זהה למתווה של תקופת הקורונה. 
  • בעלי עסקים שנגרם להם נזק כלכלי בשל המלחמה יוכלו בהמשך להגיש תביעה לקבלת פיצויים בשל ירידה בהכנסות או בשל תשלום שכר לעובדים שנעדרו מן העבודה עקב המצב הביטחוני (נזק עקיף).
  • בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון יכולים לבקש כבר עכשיו מקדמות על חשבון הפיצוי על הנזק שנגרם להם. למידע נוסף.

*בעבר נקבעו תקנות שהסדירו גובה פיצויים לעסקים הזכאים. אם וכאשר יפורסמו תקנות שיסדירו את קבלת השיפוי במלחמה, יש להתעדכן בהן.

 

2. שילמתי שכר רגיל לעובדים, גם לעובדים שעבדו פחות או שלא הגיעו כלל לעבודה בגלל המצב. האם אני זכאי לפיצוי? 

  • ככלל, יש זכאות לפיצוי מהמדינה בגין שכר ששולם לעובדים עבור ימים שהם לא הגיעו לעבודה, רק אם הסיבה להיעדרות העובד היא הנחיות רשויות הביטחון. 

*אם וכאשר יפורסמו הנחיות או תקנות שיסדירו את קבלת הפיצוי במלחמת חרבות ברזל, יש להתעדכן בהן.

טיפ: הכינו מראש את כל המסמכים, החשבוניות והקבלות הדרושות כדי להגיש תביעה לקבלת פיצויים

 טיפ: הכינו מראש את כל המסמכים, החשבוניות והקבלות הדרושות כדי להגיש תביעה לקבלת פיצויים (תוכלו להיכנס לאתר של רשות המיסים לבירור נוסף).

 

3. לא תהיה לי ברירה אלא להוציא עובדים לחל"ת (חופשה ללא תשלום). האם כל מעסיק יכול לעשות זאת? 

  • ניתן להוציא עובד לחל"ת רק בהסכמת העובד.
  • אם העובד אינו מסכים לכך, אך אני בכל זאת מוציא אותו מחוסר ברירה, מדובר בחופשה כפויה, שיכולה להיחשב כפיטורים או כעילה להתפטרות.

*ישנם מקרים שהמעסיק חייב לבקש אישור ממשרד העבודה על הוצאת עובד לחל"ת – ראו מידע נוסף בחופשה ללא תשלום באתר "כל זכות".

 

4. האם אוכל להפחית משכרם של עובדיי, להוריד את היקף משרתם או להוציאם לחופשה כפויה? 

  • בעניין שכר והיקף משרה – ישנה הרשאה לעשות זאת רק אם העובד נתן את הסכמתו המפורשת לכך (ורצוי שההסכמה תינתן בכתב).
  • ככלל ישנה הרשאה להוציא עובדים לחופשה כפויה ולנכות את ימי ההיעדרות שלהם ממכסת ימי החופשה השנתית שצברו. עם זאת, אסור להוציא עובד לחופשה, אם אין לו ימי חופשה הצבורים לזכותו.

*למידע נוסף ראו חופשה ביוזמת המעסיק.

 

טיפ: כפי שאנו מתמודדים עם חששות, העובדים חוששים מאיבוד מקום עבודתם. כדאי לנהל שיחה עימם שבה ירגישו שמבינים אותם ותומכים בהם. כדאי לפתוח את השיחה ולהתייחס למצב הכללי ולתחושות המשותפות במילים נחמדות ומזמינות, ולאחר מכן לנסות לשאול שאלות פתוחות ולרתום עובדים לשתף בתחושות שלהם. העניקו לעובדים ביטחון והביעו הערכה למי שמצליח לעבוד בתקופה זו. מומלץ לנסות לתת תחושה של "נעבור את התקופה הזו יחד". כל זה יכול להפיג מעט חששות ולגרום לשיח פתוח וכן. 

טיפ: ייתכן שגם חלק מעובדיך גויסו בצו 8. חשוב להביע הערכה על שירותם במילואים: תמכו בהם ועודדו אותם כמה שאפשר, נסו ליצור קשר בינם ובין עובדים נוספים במילואים לצורך תמיכה, רעות והבנה, שתפו אותם בחדשות מהעבודה והשתדלו לשמור על קשר רציף. שקלו לשלוח שי קטן למשפחה.

5. כמו רבים מאזרחי ישראל, ייתכן שעובדיכם – ואפילו אתם – גויסתם למילואים. 

  • אסור לפטר עובד הנמצא בשירות מילואים או בשל שירותו הצפוי בשירות מילואים ולכל אורך תקופת המילואים. אם שירות המילואים עולה על יומיים רצופים, אסור לפטר את העובד גם 30 ימים לאחר תום השירות. 
  • השכר מגיע לעובד כרגיל. החישוב ייעשה ביניכם למוסד לביטוח לאומי. 
  • אם בן או בת הזוג של עובדיכם משרתי מילואים ויש להם ילד מתחת לגיל 13, הם רשאים להיעדר שעה אחת ביום במשך תקופת המילואים (אם השירות נמשך 5 ימים רצופים לפחות והם עובדים במשרה מלאה).
  • עצמאיים המשלמים בקביעות את דמי הביטוח אמורים לקבל את תגמול המילואים אוטומטית ללא צורך להגיש תביעה. 

*למידע נרחב ומתעדכן בנוגע לשירות מילואים במלחמת חרבות ברזל ובכלל, כדאי להיכנס לאתר "כל זכות" – משרתי מילואים.

 

טיפ: ייתכן שגם חלק מעובדיך גויסו בצו 8. חשוב להביע הערכה על שירותם במילואים: תמכו בהם ועודדו אותם כמה שאפשר, נסו ליצור קשר בינם ובין עובדים נוספים במילואים לצורך תמיכה, רעות והבנה, שתפו אותם בחדשות מהעבודה והשתדלו לשמור על קשר רציף. שקלו לשלוח שי קטן למשפחה. 

 

למידע נרחב ומתעדכן בנוגע לעצמאיים ובעלי עסקים במלחמת חרבות ברזל ובכלל, כדאי להיכנס לאתר כל זכות – עצמאיים ובעלי עסקים.

להמשך קריאה

קהילת הפייסבוק שלנו- "עם היד על השקל"

הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו - "עם היד על השקל"

בקהילה תוכלו לעלות ולקבל התייחסות לסוגיות ודילמות שאיתן אתם מתמודדים היום כשהמטרה היא שביחד נתנהל טוב יותר. 

לאור המצב חברנו אל איגוד הדירקטורים והדירקטוריות בישראל ויצרנו שיתוף פעולה ייחודי לקהילת "עם היד על השקל" דרכו תוכלו להוסיף לעסק שלכם אח גדול או אחות גדולה, עם אינסוף ניסיון והבנה כלכלית, שיוכלו להכווין ולסייע לכם לנווט את העסק לחוף מבטחים בתקופה הזו ללא תמורה. 

מוזמנים ומוזמנות להתייעץ עם האנשים שיושבים בדירקטוריונים של החברות המובילות במשק, ויכולים ״להיכנס לאירוע״ ולתת מניסיונם ומומחיותם בכל הדילמות והאתגרים שלכם כעסקים קטנים בעת הזו.

לחצו כאן לכניסה לעמוד הקהילה בפייסבוק

*הבנק אינו אחראי על פעילות העמותות המלוות המפעילות את התוכניות. הבנק או העמותות יהיו רשאים, עפ"י שיקול דעתם הבלעדי, לשנות את תנאי ההשתתפות, ותקופת התכניות. 

**בחירת המשתתפים תיעשה באופן בלעדי ועל פי שיקול דעתן של העמותות.