Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

Breadcrumbs

הדוד התפוצץ. מי נושא בעלות התיקון?

הגדרת התקלות הנמצאות בתחום אחריותו של בעל הדירה

ברוב החוזים קיים סעיף המציין את אחריות בעל הבית לתיקוני בלאי טבעי, כמו סתימה בצנרת או נזילה, תוך זמן סביר.

 

הידעת עליון

מומלץ לחתור למצב שבו תקלות במזגנים, מלבד אלו שנובעות מאי ניקוי הפילטרים אחת לשנה, יהיו באחריות בעל הנכס.

 

הידעת קו תחתון

 

 

מה חשוב לבדוק בסעיף זה?

  • מה כוללת 'האחריות'? החוזה צריך להגדיר האם בעל הדירה דואג להזמין בעל מקצוע, או שעל השוכר מוטל להשיג הצעת מחיר ולדאוג לתיקון.
  • איזה ציוד מצוין בחוזה כרכושו של המשכיר? מדיח, תנור או מזגן שהגיעו עם הדירה הם באחריות בעל הדירה. כדאי לוודא שבסעיף תיקוני הבלאי מופיע פירוט של כל הציוד שהגיע עם הדירה.

 

הידעת עליון

אם זו הפעם הראשונה שאתם חותמים על חוזה שכירות, כדאי לצרף אדם נוסף ומנוסה למעמד החתימה, על מנת שיבדוק יחד אתכם את כל התנאים בחוזה.

 

הידעת קו תחתון

 

 

  • מהו 'זמן סביר'? מושג זה הוא כללי, ונתון לפירושים שונים. כדאי להגדיר טווח זמן מוגדר של מספר ימים לתיקון תקלות, שלאחריו ניתן להזמין עצמאית בעל מקצוע שאת עלותו ישלם בעל הדירה.

 

תמונה של גבר עומד בחדר מחזיק ביד אחת טלפון וביד השנייה עם דלי מים ומנסה לתפוס את הטיפות שיורדות מהתקרה, כיתוב: "תוך כמה זמן בעל הדירה מתחייב לתקן תקלות?"

 

 

*אי עמידה בפירעון ההלואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**האמור כאן הינו בבחינת מידע והסברים כלליים בלבד, אינו מהווה יעוץ פנסיוני או יעוץ אחר, ואינו מהווה תחליף ליעוץ פנסיוני או פיננסי, בהתאם לעניין, המותאם ללקוח ולצרכיו האישיים. ההסברים הינם כלליים ובהתאם לחוק והכללים הידועים במועד העלאת התכנים לאתר.