Glossary tooltip block

%title% %summary%

המדריך להתנהלות נכונה כפרילנסר

ריכזנו עבורכם כמה דברים שכל פרילנסר צריך לדעת כדי להתנהל נכון

 

 

עם התפתחותם של אמצעי התקשורת, וביניהם האינטרנט, גדל מאד מספר העוסקים במעמד של פרילנס. על פי ההגדרה היבשה, פרילנסר הוא עובד עצמאי הנותן שירותים מקצועיים למשימות מוגדרות מראש. בעיקרון פרילנס זה – one-man show – 'הצגה של איש אחד'. אז איך עושים את זה נכון? הנה 4 טיפים שכדאי להכיר.

 

1. לנהל את התקציב

פרילנסרים לרוב מתמודדים עם שינויים משמעותיים בכל הקשור לגובה ההכנסות שלהם. לצד תקופות טובות, יש לפעמים גם תקופות חלשות יותר. לא בכל עשירי לחודש נכנסת משכורת, אך גם בחודש שבו ההכנסה נמוכה יותר החשבונות ממשיכים להגיע, כך שעדיין צריך לממן את השכירות, החשמל והארנונה. איך תעשו זאת? הפרידו בין החשבון הפרטי לחשבון העסקי (גם אם החוק לא תמיד מחייב זאת) ואל תמהרו למשוך את הכספים שהצטברו בחשבון העסקי. תכננו מראש את תשלומי המיסים וההוצאות הקבועות, נסו לצפות את התקופות החלשות יותר בעסק והשאירו בחשבון העסק מספיק כסף לכל אלו.

 

 

הגדירו סכום משכורת חודשית מינימלי שיעבור בהוראת קבע מחשבון העסק לחשבון הפרטי, כך תשלטו יותר במצב הפיננסי של העסק. 

זזז

 

 

2. לנהל את עצמכם

כשאתם עובדים מהבית או מבית קפה לא חסרות הסחות דעת. ניהול שעות באופן מסודר הוא קריטי כדי לוודא שהיום שלכם הוא פרודוקטיבי וששעות העבודה שלכם מחויבות במלואן ומשתלמות לכם. הכינו רשימת מטלות, תיעדופים ומשימות במקום בולט באזור העבודה שלכם. בסוף כל שבוע עבודה פנו לכם שעה כדי לתכנן את השבוע הבא, לבדוק כמה זמן השקעתם בכל משימה ולזהות משימות "לא משתלמות" ולעומתן, כאלו שמשתלמות לכם במיוחד. עברו על כל ה'דד-לייניים' לאותו שבוע, תכננו באיזה יום אתם מגישים כל פרויקט, שבצו ביומן שלכם זמן עבודה מוגדר לכל משימה והכניסו ללו"ז שלכם גם זמן לפרסום העסק ולקידום מכירות, כדי לייצר פרויקטים עתידיים. ככל שיהיו לכם יותר פרויקטים, כך התכנון השבועי יהפוך ליותר קריטי.

 

 

הקפידו על רישום מסודר של שעות העבודה שלכם, לצורך תיעוד וחיוב הלקוח. 

זזז

 

 

3. לנהל עם עצמכם שיחת משוב שנתית

לקראת סוף השנה, הגדירו לעצמכם מהם היעדים האישיים שלכם לשנה הבאה, מהם האתגרים שאתם מעוניינים להתמודד איתם, מה ברצונכם לחדש ולאן אתם רוצים להתפתח. הפרידו בין העסק לעצמכם, הסתכלו על עצמכם כעובד ובחנו כמה אתם מרוצים מהעבודה שעשיתם לאורך השנה שחלפה, והאם אתם עדיין עושים את הדברים שאתם נהנים מהם (בחנו גם את האלטרנטיבות שלכם בשוק השכירים). שקלו לבקש גם מהלקוחות שלכם שיחת משוב. זה לא תמיד קל, אבל הלקוחות יראו את זה באור חיובי ואתם תקבלו תמונה ברורה יותר של האופן בו אתם נתפסים כבעלי מקצוע. כך תוכלו להרכיב את התמונה שתספר את הסיפור של השנה שחלפה, ותספק בסיס יציב יותר לתחילת העבודה בשנה שבפתח. בהיבט של העסק, נתחו את הביצועים הפיננסיים של העסק, סכמו את שביעות רצון הלקוחות (כפי שהיא משתקפת גם מהמשוב שניתן לכם כעובדים), ובחנו את תנאי השוק וכיווני ההתפתחות הרצויים לשנה הקרובה.

 

 

הכינו או עדכנו את התוכנית העסקית שלכם. תהליך זה יוביל אתכם לקבל החלטות שבמהלך העומס השוטף רובנו נוטים לדחות. 

זזז

 

 

4. לתמחר את זמן העבודה והכישורים שלכם

בעבודה מהבית, כמו בכל עבודה אחרת, מומחיות שווה כסף. לצורך קביעה נכונה והוגנת של המחיר שתגבו מהלקוח, אתם זקוקים להערכה כנה ומדויקת של הכישורים שלכם. הימנעו מזריקת מספרים לחלל האוויר ללא מחשבה וחישוב. פרקו את הפרויקט ליחידות קטנות וקלות לניהול ולהערכה, וחשבו כמה זמן לדעתכם יימשך הפרויקט בהתבסס על היכולות שלכם לבצע כל אחת מהמשימות הכרוכות בו. בהעדר חישוב שכזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם עובדים קשה ללא תמורה מספקת. קבעו לעצמכם את רצפת השכר ואת הסכום המינימלי שאתם מוכנים לקבל, שכן אין טעם בעבודה שלא תוכלו להרוויח ממנה.

 

 

סכם בעל פה אינו מספק התעקשו לחתום על הזמנת עבודה לפני תחילת העבודה. כמו כן הגישו הצעות מחיר מסודרות. 

זזז

 

 

שיהיה בהצלחה!

 

*האמור כאן הינו בבחינת מידע והסברים כלליים בלבד, אינו מהווה יעוץ פנסיוני או יעוץ אחר, ואינו מהווה תחליף ליעוץ פנסיוני או פיננסי, בהתאם לעניין, המותאם ללקוח ולצרכיו האישיים. ההסברים הינם כלליים ובהתאם לחוק והכללים הידועים במועד העלאת התכנים לאתר.