אולי יותר מכל אמצעי פרסום אחר, האינטרנט מאפשר מגוון פתרונות שיווקיים שיכולים להתאים לכל תקציב: השקעה בשטחי פרסום באתרים קיימים, קידום ממומן או פרסום ללא תשלום ברשתות חברתיות.
שיווק דיגיטלי מתאים (כמעט) לכולם. לדוגמה, חנות קמעונאית קטנה או עצמאי המציע שירות תיקונים, יכולים בעזרת שיווק דיגיטלי להגיע לקהלים חדשים, בסביבתם הקרובה או הרחוקה. לכל אחד מהעסקים הללו יתאימו כלים שונים של שיווק דיגיטלי.
השיווק הדיגיטלי מאפשר להתאים את המסרים הפרסומיים והצעות המכר שלכם כמעט לכל קהל יעד.
מהו הגיל הממוצע של קהל היעד? באילו אזורים גיאוגרפיים הוא נמצא? באילו קבוצות הוא חבר ברשתות החברתיות? התשובות לשאלות האלה יאפשרו לכם להגיע בצורה המדויקת ביותר לקהל היעד שלכם.
שיווק דיגיטלי, בדומה לשיווק בכל אמצעי אחר, דורש ידע וניסיון רלוונטיים.
בנוסף, גם כשמדובר בקמפיין פרסום דיגיטלי, יש לבנות אסטרטגיה שיווקית שמגדירה את קהל היעד, מתאימה לו את הצעת המכר, ומנסחת מסר פרסומי שמבדל אתכם מהמתחרים שלכם.
אחד היתרונות המובהקים של השיווק הדיגיטלי הוא האפשרות לדעת כמעט בזמן אמת אם האסטרטגיה שלכם מצליחה או שצריך לשנות כיוון.