ההיסטוריה של הלקוח שלכם יכולה לנבא במידה רבה את עתיד ההתקשרות שלכם איתו.
אפשר להזמין דוחות מפורטים וניתוחי מידע כמעט על כל גוף עסקי. אלו יעזרו לכם לוודא שללקוח הפוטנציאלי שלכם אין היסטוריה בעייתית של פשיטות רגל, היעדר תשלומים או תביעות משפטיות מהותיות שיכולות להוות איום על פעילותו.
כל לקוח שאתם מממנים מטיל עליכם עוד הוצאות וחושף אתכם לסיכונים נוספים.
שוטף פלוס 30, 60 או אפילו 120? חשוב לשים לב למבנה התשלומים ולמועדם.
מי שמוכר מוצר מסוים ומקבל עליו תשלום בשוטף פלוס 120, אבל קונה מהספקים שלו בשוטף פלוס 30, בעצם מממן תקופה של רבעון על חשבונו, כאשר המימון הזה חושף אותו לסיכון מסוים.
נסו לברר האם הלקוח פתוח לאמץ את צורת התשלום הנוחה לכם. בהקשר זה, חשוב גם להבין מהם אמצעי התשלום המקובלים בענף בו פועל הלקוח.
צ'ק, העברה בנקאית או כרטיס אשראי - לכל אחד מהאמצעים האלו יש יתרונות וחסרונות, וכל אחד מהם כרוך ברמת חשיפה אחרת לסיכון.
זכרו: בסיס לקוחות מגוון הוא בסיס לקוחות יציב.
פיזור רחב של לקוחות הוא אמצעי להגנה על העסק ומאפשר לארגון להימנע ממצב שבו חלק ניכר מהכנסותיו תלוי במקור אחד. ככל שמערך הלקוחות יהיה מגוון יותר – כך תקטן מידת הסיכון על העסק במקרים בהם לקוח מסוים יגיע למצב של חדלות פירעון או יבקש לדחות תשלומים.
הסביבה העסקית שבה פועל הלקוח שלכם אמורה לעניין אתכם מאוד, משום שהיא משליכה על מידת החשיפה לסיכון של העסק שלכם. לא תמיד הסביבה העסקית מובנת ומוכרת ולעתים, היא דורשת ניתוח מקצועי. במקרים כאלה, כדאי לפנות לגורמי ייעוץ חיצוניים – זה יבטיח לכם שקט בעתיד.