או בעברית: "שיטת העלות". בשיטה זו מתייחסים לכלל עלויות הייצור, בתוספת הרווח הרצוי. כך תוכלו לקבוע רווח קבוע כאחוז מסוים מעלות המוצר או כערך כספי. שיטה זו משמשת לעיתים בפרויקטים שבהם לא יודעים לאמוד במדויק את עלות השירות או המוצר, אך רוצים לשמור על אחוז רווחיות קבוע.
בשיטה זו מתמחרים את המוצרים בהתאם למחירים המוצעים בשוק. הרעיון הוא להציע מחיר דומה או שונה למחיר שמציעים המתחרים, תוך הדגשת יתרון המוצר או השירות שלכם. לרוב משתמשים בשיטת תמחור זו כשקיימת בשוק תחרות מחירים עזה ורמת בידול המוצר נמוכה.
בשיטה זו התמחור ייקבע בהתאם לתפיסת הצרכן את ערך המוצר או השירות. כך למשל, לקוחות עשויים לשלם מחיר גבוה תמורת מוצר של מותג מסוים, משום שבעיניהם המותג הוא בעל ערך בפני עצמו ונחשב לאיכותי או יוקרתי. לרוב משתמשים בשיטת תמחור זו כאשר יש מגוון רחב של מוצרים זהים או דומים והעלות שלהם לא לגמרי ידועה לציבור הרחב.