יזמות, ובמיוחד ניהול עסק, דורשים מחויבות והשקעה של שעות עבודה רבות. הם כרוכים בהתמודדות עם לקוחות, ספקים ומורכבויות בתכנון פיתוח המוצר, וכמובן, בניהול שוטף. המשמעות היא שכנראה יידרשו וויתורים בדרך, בהקשר האישי וגם המקצועי. כדאי, אם כך, להיכנס לתחום שאוהבים על מנת להתמיד בו. אם אתם לא באמת אוהבים את התחום ורק רוצים לעשות כסף – ייתכן שחבל על הזמן שלכם.
אחד מהיסודות שעליהם נשען מיזם מוצלח הוא היכולת להגיע לקהל יעד, שיסכים לשלם עבור השירות/המוצר מחיר שישאיר בידי העסק רווח. לכן כדאי להשקיע בהבנה אסטרטגית ושיווקית של התחום שאליו תרצו להיכנס, בשלב מוקדם ככל הניתן. זאת לצד רכישת ידע מקצועי נקודתי, כמו כזה הנוגע לטכנולוגיה שעליה מבוסס העסק, לשירותים המקצועיים שהוא נועד להעניק וכו'.
נסו לאסוף כמה שיותר דעות על הרעיון. כדי לא להסגיר סודות מסחריים ולשמור על זכויות יוצרים, השמיטו פרט או שניים שמבדלים את המיזם שלכם.
מפגשים עם אנשים מהתעשייה שאליה אתם מכוונים יכולים לדייק את הפיתרון שאתם מציעים ולתת לכם נקודת מבט אוביקטיבית על הרעיון שלכם ועל מידת ההתאמה שלו לשוק ולקהל היעד.
הצלחת צוות יזמי תלויה במידה רבה ב"כימיה" שבין אנשי הצוות. לכן, כדאי לבדוק את החיבור האישי כשמגייסים למיזם שותפים ונותני שירותים מקצועיים. חיבור אישי מוצלח יכול לייצר ידע עסקי וקשרים חשובים.
השקיעו בכל האנשים שעובדים איתכם: עובדי החברה הישירים, הלקוחות, הספקים ושאר בעלי העניין. התחשבות בצורכי האנשים, ביטויי הערכה, גמישות בעבודה, אספקת תנאים נאותים וכו', עשויים להוביל להכרת התודה שלהם ולאפשר שיתוף פעולה איכותי גם בזמנים מורכבים בחיי המיזם.
היערכו לספר על הרעיון שלכם בתמציתיות ובבהירות לכל אדם שעומד מולכם.
תכננו נאום (Pitch) של כ- 1-2 דקות (משך השהייה הממוצע במעלית), שמתאר את הצורך שעליו בא המיזם שלכם לענות, הדרך שבה הוא מעניק פתרון ונתוני שוק רלוונטיים. מי יודע, אולי במקרה ייצא לכם לפגוש באופן לא מתוכנן משקיע פוטנציאלי או אדם שיוכל לקשר אתכם עם אחד כזה.
לחץ לגייס כסף עלול לגרום לנו להתפשר על שיעור מימון נמוך יחסית.
בנוסף, פעילות שוק ההון בארץ ובעולם מאופיינת במידה רבה של תנודתיות, באופן שמצאי הכספים הזמינים להשקעה עשוי להיות גבוה יותר בתקופות מסוימות בהשוואה לתקופות אחרות. לכן, נסו לגייס כספים כשאתם יכולים, כדי לאפשר לכם לנהל משא ומתן ממקום נוח יותר.
ככל שתתכננו טוב יותר, תקבלו פחות החלטות תחת תנאים של לחץ ואי וודאות.
נסו להבין לאיזה כיוון התעשייה שבה אתם עוסקים מתקדמת וכיצד תוכלו להיערך בהתאם.
בצעו הערכה בנוגע לגובה המימון שתזדקקו לו, למספר העובדים שיהיה עליכם לגייס בעוד מספר חודשים, לעיתוי ולאופן שבו יושק הקמפיין השיווקי ועוד.
מי שלומד, מתקדם. הירשמו לקורסים, הכשרות וסמינרים, התייעצו עם מומחים והמשיכו להעשיר בכל דרך את הידע שלכם בתחום שבו אתם פועלים. גם אם נדמה לכם שאתם יודעים הכל, רוב הסיכויים שיש לכם עוד מה ללמוד. מה גם שסביר מאוד להניח שהמתחרים שלכם משקיעים בלמידה ובשיפור מתמיד.