Glossary tooltip block

%title% %summary%

למה לי דיגיטל עכשיו?

שלוש דרכים בהן כלים דיגיטליים יכולים לשפר את מצב העסק שלכם

למה לי דיגיטל עכשיו?

 

 

נתחיל בתרגיל מחשבתי קצר: נסו לחשוב על שלושה דברים שאתם עושים בעסק שלכם באופן קבוע, תמיד באותו האופן. עכשיו נסו לחשוב כמה זמן ומאמץ היו נחסכים מכם אילו התהליכים האלה היו פשוט מתרחשים מעצמם!

 

ה"קסם" הזה נקרא אוטומציה: הפיכה של תהליכים ידניים לאוטומטיים. הוא מתרחש כיום בקלות רבה מאוד בעזרת כלים דיגיטליים, רובם פשוטים ולא יקרים, שיכולים לתרום להתנהלות הנכונה של כל עסק. הנה שלוש דרכים בהן כלים דיגיטליים שונים יכולים לתרום לכם – בעלי עסקים ופרילנסרים.

 

1.    מייעלים תהליכים קיימים

 

אחד התהליכים העיקריים שניתן לייעל בעזרת כלים דיגיטליים הוא ניהול חשבונות העסק. בעזרת תוכנות פשוטות תוכלו לנהל באופן מסודר את החשבוניות של העסק, לעקוב אחר מאזן ההכנסות וההוצאות שלכם ולייצר דו"חות מסודרים. כמו כן קיימים  כלים לניהול מאגר לקוחות, שיאפשרו לכם לדעת יותר על הלקוחות שלכם, לייעל את התקשורת מולם, להגדיל מכירות ולהימנע מטיפול כפול באותו הלקוח.

 

נושא נוסף הוא ניהול זמן, סוגיה חשובה במיוחד עבור אלה מכם שהם בעלי עסקים קטנים ופרילנסרים, כי כל דקה שאתם מפנים לכם או לעובדים שלכם יכולה להיות מושקעת בקידום העסק. כלי ניהול זמן דיגיטליים, כמו מערכת ניהול פגישות, מעקב שוטף אחר משך הניהול של משימות ופרויקטים ואפילו יומן מקוון, יכולים לפנות לכם זמן ולעזור לכם להתרכז בראש שקט בדברים החשובים באמת.

 

כל עסק יכול להיעזר בתוכנות וכלים דיגיטליים, חלקם ייעודיים לתחום שבו הוא פועל, על מנת לייעל את ההתנהלות העסקית השוטפת.

 

2.    מבינים טוב יותר את הלקוח

 

איך מתנהלת כיום התקשורת עם הלקוחות שלכם? 

 

התקשורת המסורתית עם הלקוחות היא חד-כיוונית: העסק מפרסם את המוצר או השירות והלקוח מקבל את המידע. כיום, בעזרת תיעוד וחיווי דיגיטלי, ניתן לקבל בחזרה מידע חשוב מהלקוח. לדוגמא – מהם המאפיינים הייחודיים של הלקוח שלי? מהן ההעדפות שלו? אילו בחירות עסקיות הוא עשה מול העסק שלי בעבר? המידע הזה, ועוד נתונים רבים נוספים שניתן לאסוף על הלקוח הפוטנציאלי והלקוח הקיים, הם פעמים רבות קריטיים לתפקוד העסק – הן לשיווק ממוקד לקוח והן להתנהלות השוטפת של העסק.

 

מערכות CRM (Customer Relationship Management) הן מערכות לניהול לקוחות, המרכזות את כלל המידע שניתן לאסוף על הלקוח שלכם מרגע המפגש הראשוני איתו (עוד בשלב הפרסום): פרטי הקשר שלו, תאריך יצירת הקשר איתו, ההזמנות שעשה עבר, ההעדפות שלו, השיחות שביצע מול העסק ועוד. שימוש במערכות אלה הופך נפוץ יותר, לא רק בעסקים גדולים. כל עסק או עצמאי יכול להרוויח מהבנה טובה יותר של הלקוחות שלו, וכיום קיים בשוק מספר גדול של תוכנות CRM, מגוונות מבחינת מאפיינים ומחירים, כך שכל אחד יכול למצוא את התוכנה שתתאים לו ותקדם אותו באופן הטוב ביותר.

 

3.    מרכזים הרבה סוגי מידע במקום אחד

 

העיקרון של ריכוז כל המידע על ניהול העסק והלקוחות שלכם במערכת אחת (למשל במערכת CRM) נקרא Omni-Channel או רב-ערוציות כדאי לכם להכיר את העיקרון הזה, כי הוא עשוי להיות המפתח לשיווק אפקטיבי יותר ולתקשורת טובה יותר מול הלקוח.

 

רב-ערוציות מתבססת על שני תהליכים מקבילים: הראשון הוא איסוף מידע על ההעדפות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, והשני – שימוש במידע שנאסף כדי לשווק ללקוחות הפוטנציאליים מוצר שמתאים במיוחד להם, תוך התאמת המסרים המדויקים ביותר לכל לקוח. כאשר כל המידע הזה מרוכז במערכת כוללת וקלה לתפעול, תוכלו להשתמש בו כדי להגדיל את המכירות ולשפר את התקשורת שלכם עם הלקוחות. 

 

לסיכום

 

השימוש בכלים דיגיטליים בניהול העסק פותח עולם חדש ורחב של אפשרויות שבכוחן לייעל את העבודה השוטפת שלכם, לנהל תקשורת טובה יותר מול הלקוחות ובמקביל, לאסוף מידע חיוני ולהשתמש בו כדי להפוך את השיווק לאפקטיבי יותר.

 

אם העולם הדיגיטלי זר לכם, היעזרו באיש מקצוע על מנת להתאים את הכלים והפתרונות הדיגיטליים לצורכי העסק ולמשאבים שלכם.

 

 

לעוד כלים והרצאות לקידום העסק והתמודדות עם המשבר מבית המרכז לצמיחה פיננסית - לחצו כאן