בין אם זה מוכר בחנות, שלט חוצות או תשדיר ברדיו, תמיד ינסו להפעיל עליכם לחץ לקנות, כאן ועכשיו.
גם אם ההצעה נראית לכם מפתה – קחו את הזמן לוודא שאתם קונים מוצר שבאמת דרוש לכם. בין היתר, השוו מחירים באינטרנט.
תחשבו על כל הזמן והכסף שמתבזבזים כשקונים מוצר נחות שמתקלקל כל הזמן. כדי להימנע מכך, לפני שמבצעים את הקנייה עושים שיעורי בית : מוצאים את המותגים השונים שמייצרים את המוצר הרלוונטי, קוראים את הביקורות ברשת, מדברים עם חברים ומשפחה ומשווים מחירים בחנויות שונות. ככל שתלמדו יותר, כך גדל הסיכוי שתקנו את המוצר המשתלם ביותר.
פרסומות וטריקים שיווקיים נמצאים בכל מקום: באתרי אינטרנט, בעיתונים, בטלוויזיה, ברדיו וברחוב. כשאומרים לכם שהמלאי עומד להיגמר, או שהמבצע עומד להסתיים, הפעילו שיקול דעת והטילו ספק.
רגע לפני שאתם סוגרים את העסקה, תמיד בקשו הנחה אחת אחרונה. בין שמדובר בזוג משקפי שמש ובין שמדובר במקרר, לא יזיק לנסות לבקש שוב הנחה (או כל הטבה אחרת).
נסו להעריך כמה פעמים תשתמשו במוצר וחשבו את העלות של כל שימוש. אם אתם הולכים לדוג פעם בשנה, אולי עדיף לשכור או לשאול חכה ממישהו, במקום לקנות אחת.