Glossary tooltip block

%title% %summary%

עולם הפרסום

שיעור המיועד לכיתות ה'-ו' במסגרת התכנית "חינוך פיננסי", תחת החטיבה הראשונה "הכסף שלי"

 

 עולם הפרסום

מה עובד עלינו?

 

שמתם לב לכמה פרסומות אנחנו חשופים ביום אחד? עשרות!

 

בכל יום אנחנו מוקפים בסוגי מדיה שונים, כמו טלוויזיה, רדיו, שלטי חוצות, סרטוני יו טיוב, עיתונים, רשתות חברתיות ועוד...בכל אחד מהם אנחנו חשופים לעשרות פרסומות, לחלקן אנחנו מודעים ולחלקן לא.

 

כמבוגרים, אנחנו מבינים שלפרסומות יש השפעה גדולה מאד עלינו כצרכנים ולכן אנחנו מנהלים מאבק יומיומי עם הרצון שלנו לקנות את מה שאנחנו רואים בפרסומות לבין הצורך לחסוך, להתנהל בחוכמה ולצרוך באופן נבון ונכון לנו ולמשפחתנו.

 

לילדים, המאבק היומיומי הזה הוא קשה הרבה יותר והיכולת להבין את השפעת הפרסומות ולעמוד מולה מאתגרת אף יותר.

 

השיעור "עולם הפרסום" נועד לסייע לכם לחשוף בפני התלמידים את השימוש בפרסום כאמצעי שכנוע עוצמתי ביותר, לעמוד ביחד איתם על ההשפעה שלפרסומות יש עלינו כצרכנים, ולהכיר את דרכי ההתמודדות האפשריות אל מול ההצפה הגדולה של מסרים שיווקיים ופרסומות. כל זאת בדרך חווייתית, פעילה ומחוברת ליום יום.

 

השיעור מיועד לכיתות ה'-ו', ומהווה חלק מהתכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה ללמד ילדים התנהלות כלכלית נכונה, באמצעות היכרות עם מושגים מרכזיים מהעולם הפיננסי והקניית כלים להתמודדות עם מצבים שונים שבהם יהיה עליהם לקבל החלטות כלכליות.

 

מערך השיעור יסייע לכם, ההורים, לפתח בקרב התלמידים חשיבה מושכלת וביקורתית בכל הקשור לצריכה המושפעת מפרסומות, ולהעמיק את הבנתם לגבי האופן והמידה שבה הם מושפעים מפרסומות.

 

1. מה מטרת השיעור?

מטרת השיעור היא לחשוף בפני התלמידים את הפרסומות ככלי שכנוע עוצמתי, לחזק אצלם את ההבנה לגבי ההשפעה הגלויה והסמויה שיש לפרסומות על הרגלי הצריכה שלנו, ולסייע להם לפתח את החשיבה הביקורתית הנדרשת על מנת להתמודד מול עומס המסרים הפרסומיים הקיים כיום.

 

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

 

 

2. מהם נושאי השיעור?

  • סוגי פרסומות
  • השפעת הפרסום על הרגלי הצריכה שלנו
  • פרסום סמוי
  • האם עובדים עלינו?

 

3. למי מיועדת הפעילות?

הפעילות מיועדת עבור תלמידים בכיתות ה'-ו', ומסייעת להם להכיר את ההשפעה שיש לפרסומות על חיינו ועל ההתנהלות הכלכלית שלנו, לעיתים בלי שנשים לב.

 

4. איך תכינו את עצמכם לשיעור?

  • הורידו את המצגת והחומרים הנלווים ושמרו אותם אצלכם
  • עברו על מערך השיעור ועל המצגת. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
  • הדפיסו את נספח א' כמספר הזוגות בכיתה (כ- 15 עותקים)
  • להצגת המצגת וודאו כי יש בכיתה:
    • מחשב עם חיבור לאינטרנט
    • מקרן
    • רמקולים
    • אפשרות החשכה
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי

 

מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן. 

 

 

 

5. הנחיות להעברת השיעור:

השיעור מלווה במצגת הכוללת הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים, כמו גם שאלות מנחות לדיון. כדאי לפעול על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.

 

זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן. 

 

 

 

בהצלחה!

 

לכלל מערכי השיעור של שכבת ה'-ו' אנא לחצו כאן