Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

שימוש בבינה מלאכותית לשיווק עסקים קטנים: טיפים מעשיים

 המאמר נכתב ע"י שחר פרלמן, מרצה בתחום AI של בית הספר Digitalent לוגו של חברת דיגיטאלנט

 

כשהתחלתי להשתמש בבינה מלאכותית בעסק שלי, לא ידעתי כמה היא תשנה את הדרך שבה אני עושה שיווק. ככל שעבר הזמן, הבנתי כמה היא עוזרת להפוך את השיווק ליותר חכם, מדויק ואפקטיבי. אני יכול להגיד מניסיון אישי שכל עסק קטן יכול ליהנות מבינה מלאכותית, בין אם מדובר בחסכון בזמן, בכסף, באנרגיה ובמשאבים, או במתן יכולות להתחרות גם מול החברות הגדולות בשוק. 

אחד השימושים הכי חשובים והכי נפוצים בבינה מלאכותית כיום הוא לשיווק וקידום עסקים. אך בינה מלאכותית היא לא רק לעסקים גדולים—היא כלי מעולה גם לעסקים קטנים, ואם עדיין לא התחלתם להשתמש בבינה מלאכותית בעסק שלכם, עכשיו זה הזמן!

הכלים האלה שמתרבים בקצב מסחרר זמינים ונגישים ורובם מגיעים גם במסלולים חינמיים ובמחירים שגם עסק קטן יכול לעמוד בו, ויש להם את הכוח לשנות את הצמיחה של העסק שלכם בצורה אמיתית ומשמעותית. 

 

אז הנה חמש דרכים פשוטות ומועילות שבינה מלאכותית יכולה לעזור לעסק שלכם לגדול:

1. יצירת תוכן ועזרה בקמפיינים במייל: יצירת תוכן טוב היא דרך טובה להתחבר עם הלקוחות שלכם, וכלים של בינה מלאכותית יכולים ממש לעזור בסעיף זה. הם יכולים לסייע לכם לחשוב על רעיונות לפוסטים במדיה חברתית גם כאלה שלא הייתם חושבים עליהם בעצמכם, לכתוב כותרות, פוסטים, בלוגים ואפילו לשפר תוכן קיים. דוגמא טובה לכך היא קמפיין מיילים. בינה מלאכותית יכולה לעזור לכם לתכנן כזה קמפיין, לתכנן את התזמונים, להציע כותרות טובות, לשפר את התוכן ולשדרג אותו כדי להיות יותר ממוקד ומושך, ולהתאים את המסר כדי להגדיל את המעורבות. כלים מצוינים ליצירת תוכן הם ChatGPT ו- Claude.

 

2. יצירת תמונות וסרטונים: קשה לכם ליצור תוכן ויזואלי? כלים לעיצוב עם בינה מלאכותית יכולים לעזור לכם להכין תמונות, גרפיקות וסרטונים בכמה קליקים גם אם מעולם לא איירתם ולא צילמתם. אתם לא חייבים להיות מומחים בעיצוב גרפי- הבינה המלאכותית תציע לכם מה שמתאים, ותעזור לכם להיראות מקצועיים ולמשוך תשומת לב. בנוסף, תוכלו ליצור תוכן ויזואלי שמותאם אישית לקהל שלכם, בהתאם לסגנון ולערכים של העסק. כך תוכלו לשמור על זהות מותג ברורה ומוכרת. כלים מצוינים לכך הם Canva או Adobe Express, תוכנות ליצירת תמונות כגון מידג'רני ואידאוגרם ותוכנות ליצירת וידאו כגון Runway ו- Kling.

 

3. צ'אטבוטים לתמיכה 24/7: מה אם הייתם יכולים לעזור ללקוחות שלכם גם כשאתם ישנים? צ'אטבוטים עם בינה מלאכותית יכולים לענות על שאלות של לקוחות בכל שעה, להדריך אותם ולעזור להם למצוא את מה שהם מחפשים. זה כמו שיהיה לכם עובד שלא נח אף פעם, ותמיד דואג שהלקוחות יהיו מרוצים. הצ'אטבוטים גם יכולים לזהות מתי יש צורך בהפניה לאדם מתאים וכך לשפר את החוויה של הלקוח בצורה מיטבית. כלי כזה לדוגמא הוא תוכנת Fastbots.

 

4. ניתוח נתונים: רוצים לדעת מה הקהל שלכם באמת אוהב? בינה מלאכותית יכולה לעזור לנתח את התגובות והאינטראקציות של הקהל שלכם ברשתות החברתיות. כך תוכלו לדעת איזה סוג של תוכן הכי עובד, ולהשתמש בזה כדי למשוך יותר אנשים. פשוט השתמשו ביכולות הניתוח נתונים של ChatGPT או Claude כדי לנתח דוחות ביצועים של התכנים שלכם, לדוגמא גוגל אנליטיקס, דוחות מיוטיוב וכד', וגלו איזה תכנים הצליחו וצרו עוד כאלה. 

 

5. אוטומציה של תהליכים: ניהול עסק כולל הרבה משימות שחוזרות על עצמן - בינה מלאכותית יכולה לעזור ולעשות אותן בשבילכם. דמיינו שאתם יכולים לייצר תכנים כתובים לכל מדיה חברתית, לקבוע מראש מתי לפרסם פוסטים, לענות על שאלות של לקוחות, או ליצור דוחות באופן אוטומטי. זה חוסך לכם זמן, מפחית טעויות, ומאפשר לכם להתמקד בדברים החשובים—כמו גידול העסק שלכם. בעזרת אוטומציה, עסקים קטנים יכולים לפעול בצורה יעילה יותר ולהתפתח בלי להוסיף עוד עובדים. כלי אוטומציה ידועים הם  Make ו- Zapier ואפשר לייצר באמצעותם תרחישי אוטומציה שונים בין אלפי תוכנות ולשלב בתוכם כלי בינה מלאכותית שישפרו משמעותית את התהליכים. התוכנות האלה הן יותר מורכבות ולכן כדאי לפנות לאיש מקצוע בתחום האוטומציה שיעזור לכם להכניס אותם לשימוש בעסק שלכם.

 

לסיכום, בינה מלאכותית לא חייבת להיות דבר מסובך. תתחילו עם כלי אחד פשוט—כמו לכתוב פוסטים למדיה החברתית בעזרת בינה מלאכותית, Claude ו- ChatGPT יוכלו לעזור לכם לעשות זאת בצורה מצויינת -ומשם תמשיכו. ככל שתתאמנו, תוכלו להמשיך לייעל, לחסוך זמן ולהפוך את השיווק שלכם למעולה. תקדישו זמן ללמוד, תעקבו אחרי תחום ה- AI ואחרי החידושים שיוצאים בו,  ובעיקר תתנסו, כך שתוכלו לגלות מה עובד הכי טוב עבורכם ולמצוא דרכים חדשות ויצירתיות לשדרג את העסק שלכם.

 

אז הנה פרומפט לדוגמא ל- ChatGPT או Claude שאיתו תוכלו לקבל רעיונות לתוכן לחודש שלם לרשתות החברתיות. הרעיונות שתקבלו ידברו בדיוק אל הקהל שלכם. לאחר שקיבלתם את הרעיונות המשיכו לפתח אותם לתכנים בעזרת התוכנות השונות.

  • אני רוצה שתהיה בתפקיד של מומחה לכתיבת תוכן עבור רשתות חברתיות. 
  • אני עוסק בתחום [הכניסו תחום, לדוגמה: מאמן כושר, עורך וידאו, מטפל זוגי וכו'].
  • אני רוצה רעיונות לפוסטים שיעניינו את הקהל שלי שהוא [הכניסו קהל יעד, לדוגמה: אנשים שאוהבים אורח חיים בריא, משפחות, מבוגרים וכד']. 
  • אני רוצה שתיתן לי עשר שאיפות, עשר פחדים, ועשר תסכולים.
  • תן לי את המידע בטבלה. ציר ה-X יהיו הרעיונות מ- 1-10 וציר ה-Y בתסכולים, שאיפות ופחדים.