Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

הרשימה

שיעור 4 - עם הספר - במסגרת התכנית "חינוך פיננסי" המיועד לכיתות א'-ב'

גרסה נוספת עם הספר "הרשימה" לילדים מאת יובל אברמוביץ

שיעור 4 במסגרת התכנית "חינוך פיננסי" המיועד לכיתות א'-ב'

 

שיעור "הרשימה", מיועד לכיתות א'-ב', ומהווה חלק מהתכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה להקנות לילדים בסיס להתנהלות כלכלית נכונה בהווה ובעתיד, כאנשים בוגרים. 

במסגרת התכנית נכיר מושגים בסיסיים מהעולם הפיננסי, נתנסה בהתמודדות עם מגוון מצבים מחיי היום-יום ונקבל כלים כדי להבין טוב יותר כיצד כדאי לפעול בהם.

מערך השיעור יאפשר לכם, ההורים, להעביר בקלות שיעור משחקי, חוויתי ומשמעותי בכיתה של ילדכם.

 

מוכנים? מתחילים.

 

1. מה מטרת השיעור?

הילדים יבנו רשימה בה הם מתעדפים את חלומותיהם

  • התארגנות נכונה עם כסף
  • הבניית סדר עדיפויות בשאיפות ורצונות
  • חסכון למען המשאלה

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

2. מהם נושאי השיעור? 

 

 נושא   משך 
 היכרות וסרטון פתיח   5 דק'
 הקראת הספר    10 דק' 
 דיון על הספר    10 דק' 
 הכנת רשימה אישית ודיון    10 דק'  
 יצירת רשימה כיתתית   10 דק' 
 סיכום  2 דק' 

 

3. משך הלמידה: כ-45 דק'


4. איך תכינו את עצמכם לשיעור?  

הכנה מראש: 

  • ספר "הרשימה" לילדים מאת יובל אברמוביץ (במידה ואין בידיכם או בספרית בית הספר את הספר - לחצו כאן למערך שעור נפרד ללא הספר
  • מחשב 
  • מקרן 
  • דף עבודה "הרשימה" 
  • צבעים
  • עפרונות
  • מספריים
  • דבק
  • מהדק

הורידו את החומרים הבאים (ראו בתחתית העמוד) ושמרו אותם אצלכם:

  • מערך למדריך
  • מצגת מלווה לשיעור   
  • נספח / דף פעילות 
  • בתחילת המפגש (השקף השני במצגת) יש לינק לסרטון. פתחו אותו לפני המפגש וראו שהוא עובד.

להצגת המצגת וודאו כי יש בכיתה:

  • מחשב עם חיבור לאינטרנט
  • מקרן
  • רמקולים
  • אפשרות החשכה
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי


הורה יקר,

לפניך ערכת הדרכה – מערך שיעור ומצגת תומכת להנחיית סדנא בנושא "הרשימה" העוסקת בנושא התארגנות נכונה עם כסף  ומותאמת לכיתות א'-ב' , כל זאת במסגרת הפעילות של בנק הפועלים לחינוך פיננסי כבר מהגיל הרך.

בחרנו ללמד את הילדים את הנושא באמצעות סיפורים והפעלות המותאמות לשכבת הגיל.

מקצועיות ושליטה בידע ובמיומנויות יקנו לך, ההורה, אפשרות להנחות את הקבוצה כך שנשיג את מטרות השיעור.

תפקידך להוביל ולהנחות את הקבוצה במסלול ההדרכה המוגדר כך שכל אחד מהמשתתפים יבין את משמעות המושגים והדרך שהם באים לידי ביטוי כבר בגיל הזה.

 

טיפים להדרכה טובה

פתיחת השיעור היא החלק החשוב ביותר, הרושם הראשוני קובע במידה רבה את הצלחת המפגש

לכן:

  • צרו עניין וחוויה
  • הפיגו חששות
  • צרו אוירה נעימה ופתוחה
  • הציגו בקצרה את הנושאים שנלמד
  • הציגו את מטרות המפגש
  • תאמו ציפיות

הדרכה טובה יוצרת ערך ומובילה ליצירת שינוי

  • עברו על מערך השיעור והמצגת וצפו בסרטון
  • השתמשו בדוגמאות מעולם התוכן של הילדים (סיפורים, חוויות וכו')
  • שאלו שאלות! אל תדלגו על הדיונים!
  • הקפידו על סיכומי ביניים
  • וודאו הבנה!
  • חזקו את המשתתפים
  • הסבירו באופן בהיר ופשוט
  • הומור טוב רק מוסיף (!)
  • זכרו: אתם המסר הוויזואלי החזק ביותר!

לצפייה בסרטון של שיעור 4 לחצו כאן

 

 

הורדת קבצים

  • כיתות א'-ב' - שיעור 4 - מערך למדריך - עם הספר

    הורידו
  • כיתות א'-ב' - שיעור 4 - מצגת - עם הספר

    הורידו
  • שיעור 4 - דף עבודה - הרשימה האישית שלי

    הורידו
  • שיעור 4 - דף עבודה - הרשימה הכיתתית

    הורידו