Glossary tooltip block

%title% %summary%

האם אני שולט בכסף שלי

שיעור 5 | כיתות ז'-ח' | חטיבת "אני מנהל את הכסף שלי"

האם אני שולט בכסף שלי? 

על הכנסות, הוצאות ומה שביניהן

 

כשהילד שואל: כמה כסף יש לי? האם הכסף שקיבלתי יספיק לי עד סוף החודש? איך אצליח לקנות את הנעליים היקרות שאני כל כך רוצה? על כל השאלות האלו ניתן לענות בשתי מילים: "ניהול תקציב".

 

בדיוק כמו מבוגרים שמתפרנסים מעבודה, גם בני נוער שמקבלים דמי כיס צריכים להיות בשליטה על ההוצאות שלהם, אפילו אם עדיין לא הגיעו לגיל שבו ניתן לפתוח חשבון בנק.

 

במהלך השיעור ״האם אני שולט בכסף שלי?״, יתנסו התלמידים בפעילות של ניהול תקציב אישי, כהכנה ל"חיים האמיתיים" ולהתנהלות עם סכומי כסף גדולים בעתיד. בנוסף, הם ילמדו דרכים להתמודד עם מצבים בהם ההוצאות עולות על ההכנסות (גירעון), כמו לדוגמא יצירת סדר עדיפויות, יכירו טיפים לניהול תקציב חכם ויעמיקו את המודעות ליכולתם לתרום לשמירה על תקציב משפחתי מאוזן.

 

השיעור מיועד לכיתות ז'-ח' ופותח כחלק מהתכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה ללמד בני נוער התנהלות כלכלית נכונה. זאת באמצעות היכרות עם מושגים מרכזיים מהעולם הפיננסי והקניית כלים להתמודדות עם מצבים שונים שבהם יהיה עליהם לקבל החלטות כלכליות.

 

1. מהי מטרת השיעור?

מטרת השיעור היא לחשוף את התלמידים למושגים חשובים מעולם הפיננסים, ולתרגל ניהול תקציב חכם, תוך שימת דגש על חשיבות החיסכון ועל תכנון ההוצאות האישיות כחלק מניהול התקציב המשפחתי. 

 

 

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

 

 

2. מהם נושאי השיעור?

  • ניהול תקציב אישי
  • טיפים לניהול תקציב
  • תרומתי לשמירה על תקציב המשפחה

 

3. למי מיועדת הפעילות?

הפעילות מיועדת לתלמידי כיתות ז'-ח' ומאפשרת להם להתנסות בפעילות חווייתית של ניהול תקציב. הפעילות מסייעת לתלמידים להבין את המשמעות של שליטה בהוצאות ושמירה על תקציב משפחתי מאוזן.

 

4. איך תתכוננו לשיעור?

  • הורידו את המצגת והעזרים הנלווים ושמרו אותו אצלכם
  • עברו על מערך השיעור ועל המצגת המצורפים פה בתחתית העמוד. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
  • להצגת המצגת, וודאו כי יש בכיתה:
    • מחשב עם חיבור לאינטרנט
    • מקרן
    • רמקולים
  • הדפיסו את נספח א' בשקף 11 בהתאם לכמות התלמידים
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי

 

מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן. 

 

 

5. הנחיות להעברת השיעור

השיעור מלווה במצגת הכוללת הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים בשיעור, כמו גם שאלות מנחות לדיון ודוגמאות שניתן להשתמש בהן. פעלו על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.

 

זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן. 

 

 

 

בהצלחה!

 

לכלל מערכי השיעור המיועדים לחטיבת הביניים אנא לחצו כאן

הורדת קבצים