Breadcrumbs

פרק א': מתחילים - הכירו את העסק של אור ושיר

אור ושיר הן בעלות עסק קטן שנתקל באתגרים שכולנו מכירים. נדב הוא יועץ עסקי שמתגייס לייעץ להן.

בואו להכיר אותם ולשמוע עצות שעשויות לעזור גם לכם! 

פרק ב': מציבים יעדים באמצעות מודל SMART

נדב מסביר איך מציבים יעדים אפקטיביים, ריאליים ועם זאת מאתגרים, שיסייעו לכם להשיג את מטרות העסק. 

פרק ג': עשינו עסק - הבלוג של נדב פסנדי

והפעם – למה חשוב לבדל מוצרים, ואיך בוחרים את הבידול המתאים?

יש לכם עסק, ויופי של מוצר. אבל...האם בדקתם כמה הוא דומה למוצרים של המתחרים שלכם או מהי הסיבה שלקוחות פוטנציאליים יגיעו דווקא אליכם? אלה רק חלק מהשאלות שצריך לשאול במסגרת בידול מוצר.

זהו להפעם, שיהיה לכם בידול מוצלח!
 

פרק ד': ניהול העסק ואתם

אתם בטוח מקצוענים בתחום שלכם, אבל איך אתם בניהול עסק?

51% מהעסקים בישראל הם עסק של אדם אחד, שהוא גם היזם, וגם אחראי על ייצור המוצר או מתן השירות. בנוסף, הוא צריך לנהל, לטפל בתפעול, בשיווק ובמכירות, בכספים, בלקוחות, בספקים, ובתוך כל זה, הוא גם אמור להסתכל קדימה ולדאוג לצמיחה של העסק. טיפול איכותי בכל אחד מהתחומים הללו, הכרחי לניהול מוצלח של העסק. אז איך עושים את זה נכון?  

תחילה נגדיר מה אנחנו רוצים להשיג - מוצר, יכולת מסוימת או קהל יעד. בשלב השני, נחשוב איזה עסק יכול לספק לנו את הצורך שהגדרנו, בצורה הטובה ביותר. לאחר מכן, נפנה אל העסק הרלוונטי ונבדוק האם הוא מעוניין בשיתוף הפעולה שאנו מציעים. אם כן, נגדיר יחד את אופן ההתנהלות השוטף במסגרת שיתוף הפעולה.

איך יוצרים שיתוף פעולה עסקי?

4. זהו את נקודות החולשה שלכם

 

ריבוי המשימות הכרוך בניהול עסק גורם למצב תמידי של מחסור בשני משאבים חשובים - זמן ואנרגיה. כך, גם אם אתם יודעים לטפל נהדר בכל תחומי הניהול, סביר להניח שפשוט אין לכם מספיק זמן ותשומת לב להשקיע בכל אחד מהם כדי להגיע לביצוע מקצועי ואיכותי. 

 

שאלו את עצמכם: מעבר למגבלת הזמן, האם אתם באמת מבינים בכל התחומים האלה, ויודעים לנהל אותם בצורה מקצועית ואיכותית? זה שאתם קונדיטורים מעולים, חשמלאים מומחים, או פיזיותרפיסטים שעושים פלאים, לא בהכרח אומר שאתם מיומנים בשיווק או בניהול כספים באותה מידה.

 

אז מה עושים? שוקלים להעביר את הטיפול בתחומים שבהם הכישורים שלנו לא מספיקים כדי לקחת את העסק קדימה, לאנשי מקצוע חיצוניים. צעד זה יסייע לכם לגשר על הפער המקצועי, ויפנה לכם זמן לניהול התחומים שבהם אתם חזקים. זה אמנם יעלה לכם כסף, אבל עבודה טובה בכל אחד מהתחומים הללו יכולה לתרום באופן משמעותי לשיפור הביצועים של העסק שלכם, כך שאתם יכולים להתייחס להוצאה הזו כהשקעה.

 

הבנתם שאתם צריכים סיוע בניהול העסק, אבל במה בדיוק?

 

כדי להבין אילו תחומים בניהול העסק כדאי להעביר לאיש מקצוע, מפו את נקודות התורפה שלכם: מתוך תחומי הניהול השונים, מה אתם לא יודעים, לא יכולים, או פשוט לא רוצים לבצע.

 

בנוגע לכל תחום, חשוב לבדוק גם את המספרים, לדוגמה, רמת הרווחיות של מוצרים, היקף המכירות ועוד. מדידת הפעילות העסקית תאפשר לכם לעקוב אחר היבטים שונים בעסק, לאתר היכן דברים עובדים פחות טוב ולפעול על מנת לשפר אותם. זכרו שמה שאינו מדיד אינו מנוהל.

 

מה עושים אם העלויות של איש מקצוע גבוהות מדי?

 

כדי להיעזר באיש מקצוע, אין צורך בהכרח לגייס עובד לעסק. תוכלו להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים, שיתנו לכם שירות לפי הצורך וההיקף הדרוש לכם. כך לדוגמה, תוכלו להיעזר באיש שיווק במתכונת של חצי יום עבודה בשבוע. 

 

תוכלו גם לבחון אפשרות של עסקת סחר חליפין (ברטר). לדוגמה, אם יש לכם עסק לציוד משרדי, תוכלו להציע אספקה חודשית בסכום מסוים לאיש שיווק, עבור שירות חודשי שלו. זכרו שעסקאות ברטר מחויבות בדיווח ובתשלום מיסים, ולכן חשוב לבדוק מראש היטב את היבטי המס של עסקה כזו.

 

נכון, לא פשוט לנהל עסק. אבל ניהול נכון של הזמן, הגדרת מטרות, קיום שיתופי פעולה, זיהוי החולשות וקבלת סיוע מאנשי מקצוע היכן שצריך, יכולים להקל עליכם מאוד.