Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

הרבה יותר מלנקוב במחיר

המסרים שחשוב להעביר בכל הצעה

מסמך הצעת המחיר הוא לעיתים קרובות חוזה עבודה מחייב בינכם לבין הלקוחות, המשחק תפקיד קריטי בתקשורת שלכם איתם. מעבר לכך שהוא מספק לכם הזדמנות מצוינת לתיאום ציפיות מול הלקוח, הוא גם מאפשר לכם להדגיש את הייחודיות של העסק שלכם. הנה כמה טיפים לכתיבת הצעת מחיר מנצחת: 

 

תמונה של בחור במשרד, לבוש מחויט וכיתוב: "הצעת מחיר היא הזדמנות ליצור רושם על הלקוח, ולא רק בגלל המחיר"

 

1. נסחו בצורה ברורה ומרשימה מה יש לכם להציע ואת התועלות ללקוח

בעת כתיבת ההצעה, נסו לזקק לכדי פסקה קצרה ומשכנעת את מהות העסק שלכם ואת התועלת שתצמח ללקוח מההתקשרות אתכם. התאימו את השפה שלכם לשפת הלקוח, והדגישו את השירותים והתועלות על פני המחיר.

 

הידעת עליון

יש לכם מוצר או שירות קבוע? השקיעו פעם אחת ביצירת תבנית של מסמך שמתאר אותם בפשטות, והשתמשו במסמך כבסיס לביצוע התאמות ומיקודים לכל לקוח. כך תחסכו זמן רב בכתיבת הצעות דומות.

 

הידעת קו תחתון

 

 

2. שלבו בהצעה פתיח הכולל פניה אישית ללקוח והתייחסות לצרכיו

התייחסו לסוגיה אחת או יותר שעלו בפגישה או בשיחה המקדימה עם הלקוח,
כמו למשל צורך ספציפי שהלקוח
העלה, סוגיה מקצועית בתחום או תוצאה שחשוב ללקוח להשיג.
לדוגמה: "שמחנו לפגוש אתכם ולדון בצורך שהעליתם בנושא שדרוג... הצעת מחיר זו מתייחסת לנקודות שהועלו במהלך הפגישה. מחכים בקוצר רוח להתחיל לעבוד אתכם על הפרויקט". 

 

3. אל תתנו ללקוח לנחש

 פער בתיאום ציפיות הוא הסיבה העיקרית לבעיות שעלולות לצוץ בהמשך. תנו  ללקוח תמונה ברורה של המוצר או השירות שתספקו. כדאי להיעזר בייצוג ויזואלי כמו תמונות, זהו אמצעי חזק שעשוי לסייע ללקוח שלכם להתרשם מאיכות המוצר או השירות שלכם ולהעדיף אותו על פני המתחרים.

 

4. שימו דגש על אסתטיקה

מסמך מעוצב ומאורגן יעלה את סיכויי המכירה שלכם בצורה משמעותית, וישפיע במידה רבה על הרושם שתייצרו אצל הלקוח, וכך שתוכלו לתמחר את הצעתכם בהתאם. הקפידו להעביר את ההצעה שלכם תיקוני הגהה לשונית, התנסחו בשפה ברורה ופשוטה ושמרו על רצף לוגי של הנושאים ועל מספור העמודים. 

 

5. חזרו אל ההצעה ושפרו אותה עבור הפעמים הבאות

בין אם קיבלתם את העבודה ובין אם לא, חזרו להצעה ובדקו מה אפשר לשפר או לשנות בה על מנת להגדיל את אחוזי הסגירה. אל תתביישו לשאול לקוח שבחר בהצעה מתחרה מה גרם לו לקבל את ההחלטה,זו הזדמנות מצוינת להשתפר ולכתוב הצעה טובה יותר בפעם הבאה