שיעור 2: איך ליצור בידול עסקי מנצח?
פרק א': מה גורם לנו לחזור שוב ושוב לאותו העסק?
נעמה יוצאת לעשות מחקר בבית הקפה האהוב עליה. דפנה מסבירה איך בידול עסקי יכול לתרום לחוויית לקוח טובה.
פרק ב': 4 דרכים עיקריות לבדל את העסק
אנא סמנו באם סיימתם את השיעור: איך ליצור בידול עסקי מנצח??
אם תבחרו לסמן, השיעור יזכר עבורכם כשיעור שכבר סיימתם
על מנת לסיים את הקורס בהצלחה יש לסיים את כל השיעורים
נעמה יוצאת לעשות מחקר בבית הקפה האהוב עליה. דפנה מסבירה איך בידול עסקי יכול לתרום לחוויית לקוח טובה.
שימו בקדמת הבמה את המאפיינים הייחודיים של המוצר שלכם, שמבדילים אותו ממוצרים דומים אחרים בשוק. מאפיינים אלה יכולים לעזור ללקוחות הפוטנציאליים שלכם לראות את המוצר באור ייחודי ולהעדיף אותו על פני המתחרים. הבידול של המוצר יכול להתבטא במאפיינים כמו גודל, אריזה, עיצוב, טכנולוגיה, או תכונה ייחודית אחרת שמעניקה יתרון למוצר. לדוגמה: סט מגבות שארוז בצורה של עוגת שכבות, או סמארטפון עם טכנולוגיה חדשה שמאפשרת צילום איכותי במיוחד.
בידול מסוג זה מאפשר לבלוט בשוק באמצעות מתן שירות ייחודי או איכותי במיוחד. לדוגמה: זמינות בשעות לא שגרתיות, החלפה של מוצר עם שליח עד הבית. בידול כזה יתאים כשכל המוצרים בשוק דומים, או כאשר נבין שיש דרישה בשוק לשירות ייחודי. מפו את השלבים במסע שהלקוחות עוברים מרגע החשיפה למוצר, דרך הרכישה שלו וגם לאחריה. לאחר מכן, חשבו אילו שירותים עשויים לשפר את החוויה שלהם בכל אחד מהשלבים.
במקרה שבו כל המוצרים בשוק דומים ואין דרך משמעותית אחרת לבלוט על פני מתחרים אחרים, תוכלו להתבלט באמצעות הורדת המחיר, וכך למשוך אליכם לקוחות פוטנציאליים שירצו לקנות את המוצר במחיר הנמוך ביותר. בדקו מהו המחיר הנמוך ביותר שאליו אתם יכולים לרדת ועדיין לשמור על רווחיות. רק זכרו שלעומת סוגי בידול אחרים, זהו בידול שקל מאוד לחקות. אם המתחרים שלכם יורידו גם הם את מחיר המוצר, הם יבטלו את הבידול שיצרתם.
בבידול מסוג זה, נתמחר גבוה את המוצרים או השירות שלנו, מתוך מטרה למצב אותם כיוקרתיים ואיכותיים. עם זאת, חשוב לזכור שבידול באמצעות מחיר גבוה אינו מתאים לכל מוצר או שירות וגם לא לכל שוק. במקרים מסוימים, מהלך כזה עלול לגרום לכם להיתפס כ׳יקרנים׳ ולאו דווקא כאיכותיים.