Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

קביעת מחיר במצב של כניסה לשוק

ריכזנו עבורכם מספר שיטות לקביעת מחיר למוצרים בשוק קיים

בין אם אתם שחקן ותיק שרוצה להיכנס לשוק עם מוצר חדש וייחודי, או עסק חדש שמעוניין להיכנס לשוק מבוסס, אתם עומדים בפני האתגר לנסות ולחזות כיצד יגיב השוק למהלך שלכם. ככל שתיטיבו להכיר את תנאי השוק בו אתם פועלים, הסיכויים שלכם לשפר את רווחיות העסק ולהשיג יותר לקוחות בטווח הארוך יהיו גבוהים יותר.

 

מתכננים להשיק מוצר ייחודי ומבוקש? יש לכם חלון הזדמנויות

בניגוד למוצרים שיש להם תחליפים רבים בשוק, למוצרים ייחודיים ניתן לקבוע מחיר גבוה יותר, כל עוד הביקוש אליהם מספיק גבוה ואין להם מתחרים רבים. לדוגמה, חובבי גאדג'טים נלהבים לא יהססו לשלם מחירים גבוהים כדי לשים את ידם על הסמארטפון החדש ביותר שזה עתה יצא לשוק. אם אתם עומדים לצאת לשוק עם מוצר שעונה לצורך שאחרים לא נותנים לו מענה הולם, ניתן לנקוט בגישה המכונה "המחרת גריפה" – שיטה המאפשרת לעסק לייקר את המוצר ו''לגרוף'' את הרווחים ככל שניתן, עד לנקודת הזמן שבה ייכנס לשוק מתחרה אחר שיאלץ אותו להוריד מחירים.

 

אישה צופה בנתונים המוצגים על גבי מסך מחשב

 

שחקן חדש בשוק? ייתכן שתעדיפו "לשבור את השוק"

אם אתם שחקן חדש בשוק קיים ותחרותי שידוע כי הצרכנים בו רגישים למחיר, ייתכן שתעדיפו לנקוט בשיטה אחרת, המכונה "המחרת חדירה". מטרתה של שיטה זו לאפשר לכם "לכבוש" נתח שוק מסוים כשחקן חדש, באמצעות הצעת מחירים נמוכים במיוחד. בדרך כלל גישה זו תיושם בפרק זמן מוגבל, שכן הצעה מתמשכת של מחירים נמוכים במיוחד, לא תמצה את פוטנציאל הרווח של המוצר והעסק. דוגמה נפוצה ליישום גישה זו היא כניסתן של רשתות שיווק קמעונאיות לשוק קיים עם מחירי הפסד על מוצרים מסוימים, רק כדי לתפוס נתח שוק גדול ולמצב את עצמן בתור הרשתות הזולות ביותר.