Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

Breadcrumbs

קביעת מחיר בהתאם לאופי המוצר

יש לכם מוצר קיים? קבלו מספר שיטות לקביעת המחיר

ריכזנו עבורכם מספר שיטות לקביעת מחיר למוצרים בשוק קיים

ישנן מגוון שיטות לקביעת מחיר, משום שאין שיטה אחת שמתאימה לכל עסק ולכל שוק. קביעת מחיר היא משימה מורכבת, הדורשת היכרות מעמיקה עם עלויות הייצור והמכירה, הלקוחות והסביבה העסקית שבה פועל העסק.

כאשר אתם פועלים בשוק קיים, סביר להניח שישנם מוצרים ושירותים דומים לאלו שאתם מציעים. כדי לגבש את ההצעה המיטבית, כדאי שתכירו את השיטות העיקריות לקביעת מחירים ותנקטו בשיטה המתאימה ביותר עבורכם.

 

שיטת ההשוואה

שיטה זו נפוצה בעיקר בתחום מוצרי הצריכה והיא מבוססת על המחרה בהתאם להצעות של מתחרים עם מוצרים דומים. ככל שיהיה בידכם יותר מידע לגבי מחירים והצעות של מוצרים דומים לשלכם, תוכלו למצב את עצמכם טוב יותר ביחס למתחרים.

 

שיטת העלות – "קוסט פלוס" (Cost Plus)

לפי שיטה זו, התמחיר שביצעתם למוצר משמש את הבסיס לקביעת המחיר שתגבו עבורו. כאשר ידועה לכם העלות של כל יחידת מוצר או שירות, באפשרותכם לקבוע, תוך התחשבות בשיקולים שיווקיים ועסקיים שונים, מהו שיעור הרווח שבו אתם מעוניינים (בסכום כסף מוחלט או באחוזים מתוך העלות). בהתאם לכך, תוכלו לחשב את מחיר המוצר או השירות שלכם.

 

שיטת הערך הנתפס

המתמחרים בשיטה זו גורסים כי מרבית הצרכנים אינם מודעים ולא מתעניינים בעלות המוצר או השירות של המוצרים שהם קונים, וכי למעשה, החלטותיהם מתבססות על תחושה סובייקטיבית בנוגע למידה שבה המוצרים שווים עבורם. השימוש בשיטת התמחור הזו נפוץ בסביבה בה המוצרים או השירותים מגוונים, והלקוחות אינם רגישים למחיר בצורה מובהקת. במסגרתה, עליכם להצליח לשכנע את הלקוחות בערך הגבוה הגלום במוצר עבורם. לשם הדוגמה, התמחיר של בושם יכול להיות נמוך, אך בזכות ייחודיות הניחוח שלו או העובדה שמותג הבושם נתפס בעיני הלקוח כבעל ערך בפני עצמו, עשוי מחיר הבושם להיקבע ללא קשר לתמחירו, ואף להיות משמעותית גבוה ממנו. 

 

ילדה מאושרת אוכלת גביע גלידה