Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

מחפשים עבודה?

יש עוד דברים לעשות חוץ מלשלוח קורות חיים

מחפשים עבודה? יש עוד דברים לעשות חוץ מלשלוח קורות חיים

 

הרבה דברים השתנו בשוק העבודה בעשור האחרון. תפקידים מסויימים נעלמו מהעולם ואחרים חדשים נולדו, משרדים רבי קומות הוחלפו בפינת עבודה ביתית וגם הצורך הזה שלנו להמציא את עצמנו מחדש בתוך שוק העבודה המשתנה הולך ותופס תאוצה. במקום להגדיר את התפקיד הבא שלכם על סמך המקצוע שלמדתם או תפקידים שביצעתם בעבר, היום אתם צריכים ללמוד להביא את עצמכם לידי ביטוי דרך הזהות המקצועית שלכם, הכישורים שלכם והערך שאתם מביאים איתכם. יותר ויותר אנשים דואגים לייצר לעצמם מיתוג אישי מקצועי, על מנת להרחיב את האפשרויות שיפתחו בפניהם לא רק ברגע שיחפשו עבודה, אלא גם תוך כדי זה שהם עובדים. 

 

בעבר, תהליך מציאת עבודה היה ממוקד ברגע שאנחנו מעוניינים בעבודה חדשה. היינו הולכים ללשכת התעסוקה, נרשמים לחברות השמה, מפשפשים באתרי הדרושים או ברשתות החברתיות. היינו שולחים עשרות קורות חיים ומקווים לטוב. בכל כמה ימים היינו נכנסים שוב לאתרי הדרושים ובודקים מה השתנה ומה התחדש או מפרסמים עוד פוסט בפייסבוק שאנחנו מחפשים עבודה ונשמח לכיוון. היום זה כבר עובד אחרת, בעולם בו כולם פשוט שולחים קורות חיים פרו-אקטיביות מוערכת הרבה יותר וככל שתקדימו להבין את השיטה כך תמצאו את עצמכם במשרה הבאה הנחשקת שלכם מהר יותר. 

 


אשתף אתכם בסיפור על חברה שמצאה עבודת חלומות בדרך מאד לא טיפוסית ששווה לכם לאמץ.

 

היא פנתה אליי לפני וביקשה ממני עזרה במציאת עבודה כמנהלת מוצר. היא יודעת שאני מכיר לא מעט אנשים ושאוכל לעשות לה Intro נחמד במייל שיוכל לבנות אותה מול המעסיקים הפוטנציאליים. היא גם ביקשה שאעזור לה לנסח מחדש את קורות החיים שלה ואעבור על האנגלית שם כדי שהיא תוכל להתחיל לשלוח לחברות שונות.

 

עזרתי לה במה שהיא ביקשה, אבל גם אמרתי לה שאם היא מחפשת עבודה, שליחת קורות חיים היא אחד הדברים הכי פחות אפקטיביים שהיא יכולה לעשות. פשוט כי כולם עושים את זה והסיכוי שהיא תהיה עוד מייל שאף אחד לא קורא אותו הוא גבוה. שאלתי אותה אם היא מוכנה לקחת את זה לקצה ובאמת להצליח.

 

היא הסכימה. ביקשתי ממנה להכין רשימה של 10 חברות מובילות מאד שהיא היתה רוצה להיות מנהלת מוצר בהן - בלי קשר לאם הן מחפשות עובדים או לא. בהתחלה היא קצת נבהלה, כי זו עבודה, אבל אחרי כמה ימים היא הגיעה אליי עם רשימה מכובדת של חברות מעולות ושוות שהיא באמת רוצה לעבוד בהן.

 

אחרי שקיבלנו את הרשימה ביקשתי ממנה לאתר בלינקדאין את השמות של 3 מנהלי מוצר בכל אחת מהחברות. זו כבר משימה יותר ערמומית שדורשת מחקר ונבירה. אבל היא הצליחה לעשות את זה על 6 חברות.

 

אחרי שהיתה לנו את הרשימה הזו עם 18 מנהלי מוצר ב-6 חברות שהיא רוצה לעבוד בהן, ביקשתי ממנה לחקור את המוצרים של החברות ולרשום 10 דברים שהיא היתה עושה בתור מנהלת מוצר בחודש הראשון במידה והיתה עובדת שם. שינויי ממשק, אוטומציה, עיצוב, פיצ׳רים - הכל.

 

זה לקח עוד כמה ימים. כי זו באמת המון עבודה. את הרשימה הזו של 10 דברים שהיא היתה עושה אם היתה מנהלת מוצר בכל אחת מהחברות האלו, היא שלחה בלינקדאין כהודעה אישית מנוסחת באנגלית מהוקצעת למנהלי המוצר בחברות השונות.

 

תוצאות:

1. 13 מתוך 18 אנשים הגיבו לה בחזרה והפנו אותה למנהלת ה-HR - מדובר ב-72%

2. 4 חברות מתוך 6 הזמינו אותה לראיון עבודה תוך שלושה שבועות

3. חברה אחת לא חיפשה עובדים אך כתבה לה שהיא מעריכה מאד את מה שהיא עשתה ושהסיבה היחידה שהם לא מזמנים אותה לראיון זה כי הם לפני גיוס כספים ולא יכולים לאפשר כרגע לשלם למישהי ברמה שלה

4. ב-2 מתוך 6 ראיונות החברות הקפיצו אותה ישר לשלב השני בתהליך הקבלה

5. היא היום עובדת כמנהלת מוצר באחת מהחברות האלו (התקבלה ל-2 ובחרה את זו שהציעה לה יותר)

6. אני קיבלתי ארוחת ערב תודה במסעדה שווה וגלידה

 

אז כדי שזה יקרה גם לכם.....

 

בנו לעצמכם זהות מקצועית משודרגת

עברו על קורות החיים שלכם ובמקום רשימה של מקצועות ותפקידים שביצעתם בעבר רשמו מה היכולות, הכישורים והניסיון שתפקידים אלו הביאו לכם. אל תגבילו את עצמכם על סמך הגדרות תפקיד ישנות ובנאליות אלא שלבו מיומנויות שימושיות. זה בסדר אם המילים לא מתחברות לכם לכדי הגדרת תפקיד אחת סדורה, המטרה בשלב זה היא להתנתק מההגדרה המקצועית שחשבתם שיש לכם או שהייתם רגילים אליה עד עכשיו.

 

הכינו רשימה של החברות שאתם רוצים לעבוד בהן

קחו את סל הכישורים והמיומנויות שאיגדתם מהשלב הקודם והתחילו להבין מי צריך את הכישורים הללו. הכינו רשימה של לפחות חמש חברות שמעניינות אתכם ושהייתם רוצים לעבוד בהן ללא קשר אם הן מחפשות כרגע עובדים או לא. 

 

הרחיבו את המעגלים המקצועיים שלכם 

כאן יכולות איסוף המידע שלכם עולות מדרגה והפרו- אקטיביות שלכם נכנסת להילוך גבוה יותר. התחילו לחפש אנשים שעובדים בחברות שאתם רוצים לעבוד בהן ונסו שאלו לא יהיו מכרים שלכם אלא אנשים חדשים בתפקידים שונים בכל אחת מהחברות ובכך תגדילו את מעגל האפשרויות שלכם. המטרה שלכם היא לנסות ליצור חיבור חדש למישהו חדש. הרכיבו רשימה מסודרת עם שם החברה, שמות האנשים שמצאתם דרך ליצור איתם קשר ומה התפקיד שלהם באותה חברה.

 

חיתרו למגע 

בחנו לעומק את הדרכים והאפשרויות שלכם להשתלב בכל אחת מהחברות שרשמתם לפניכם ואיך הכישורים שלכם באים לידי ביטוי והכינו תוכנית עבודה בהתאם למשרה שאתם חולמים להשיג ושלחו אותה לאנשי המפתח שאספת בשלב הקודם. לדוגמא: אם אתם מנהלי מוצר שמחפשים משרה בתחום, מיפיתם את החברות שאתם חולמים לעבוד בהן וחקרתם את המוצרים של אותן חברות, עכשיו הזמן לרשום מספר פעולות או דברים שהייתם מבצעים אם הייתם עובדים כמנהלי מוצר בכל אחת מאותן חברות. את ההצעות שלכם שלחו לאותם אנשי מפתח במייל או בהודעה דרך פרופיל הלינקדאין המתוקתק שלכם.

 

עולם העבודה משתנה על זה אין עוררין. שליחת קורות חיים בהיקף מאסיבי ורענון העמוד הראשי של אתרי הדרושים כבר מזמן פאסה ולא אפקטיבי. הגיע מקומן של אסטרטגיות חדשות ופרו- אקטיביות למציאת עבודה. בעידן של היום זו לא בעיה להגיע לכל אחד בכל חברה בשוק וכדאי שתתחילו לנצל את האפשרות הזו.