Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

גיבוש אסטרטגיה עסקית

הצעדים הדרושים כדי להגיע אל המטרה

 

אסטרטגיה עסקית מפרטת כיצד בכוונתכם להגשים את החזון העסקי.

כך למשל, אם החזון של בית הקפה שלכם הוא "לספק ללקוחות חוויית בילוי ייחודית ובריאותית והנאה מכל הטוב שבטבע", צריכה האסטרטגיה העסקית לפרט את השיטות והכלים שבהם בכוונתכם להשתמש על מנת לממש את החזון, לדוגמה:

  • "קפה יפה" היא רשת בתי קפה טבעוניים הפועלת במודל זכיינות.
  • סניפי הרשת ימוקמו בשכונות מבוססות בערים מרכזיות, בין גדרה לחדרה.
  • העסק יפנה לצעירים ומשפחות צעירות בעלי זיקה לטבעונות ולאורח חיים בריא.
  • רמת המחירים תהיה גבוהה יחסית, בהלימה לאיכות החומרים והשירות.
  • בתי הקפה יעוצבו בסגנון המשדר ניקיון ובריאות, ומשקף את ערכי הקיימות והשמירה על הסביבה.
  • רשת "קפה יפה" תשמור על עקרונות תפעוליים של קיימות ושמירה על הטבע.

כדי לקחת את האסטרטגיה העסקית צעד אחד קדימה, חשוב לגבש גם מודל עסקי, המתאר את התהליך בו נוצרות הכנסות (ורווחים) בעסק.

השימוש בתבנית הבאה לתיאור המודל העסקי הוא נפוץ למדי:

 

מודל עסקי מתאר את התהליך בו נוצרות הכנסות ורווחים בעסק

 

שאלות שתדרשו לענות עליהן בעת בניית מודל עסקי:

 

שותפים: מי הם השותפים שלנו לעסק? סוכנים? ספקים?

פעילויות: אילו פעילויות מרכיבות את שגרת העבודה של העסק?

משאבים: אילו משאבים צריכים להיות לנו כדי לתפעל את העסק? מכונות? רכב? עובדים? נקודות מכירה בקניונים?

הצעת הערך ללקוח: לאיזו בעיה אנו נותנים מענה וכיצד?

שיווק: איך אנחנו מגיעים ללקוח? פרסום? פה לאוזן?

קהל היעד: מי צריך את הפתרון שאנו מציעים? כמה אנשים נמנים על קהל היעד? כמה גדול צריך להיות קהל היעד שלנו?

ערוצי הפצה: איך אנחנו מפיצים את המוצר / השירות ללקוחות? באמצעות חנויות? משלוחים?

עלויות: מה הן עלויות הפעילות, המשאבים והשותפים של העסק?

הכנסות: מאיפה ואיך מגיע הכסף? מיהו הלקוח המשלם?

 

עליון

לעסק יכולים להיות כמה מודלים עסקיים הפועלים במקביל. כך למשל, חנות בגדים יכולה לתפעל מודל נוסף של מכירה דרך האינטרנט או באמצעות דוכנים ארעיים בפסטיבלים. כשמדובר בעסק בהקמה מומלץ להתמקד במודל מרכזי אחד.

 

תחתון