Glossary tooltip block

%title% %summary%
Tooltip text

כך תישארו עם האצבע על הדופק

חשוב לנהל בצורה יעילה ומבוקרת את המלאי בעסק במהלך כל השנה כדי להבטיח שלא יצטבר מלאי מיותר, או לחילופין שלא ייווצר חוסר במלאי.

 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להישאר עם האצבע על הדופק:

1. אחסנו את המוצרים באופן שיאפשר להתמצא בקלות ולבדוק את כמות המלאי בכל רגע נתון. לשם כך התאימו את המידוף לסוג המוצרים, והיעזרו באמצעי רישום ידניים או דיגיטליים, כגון ברקודים.

2. היעזרו בתוכנות לניהול מלאי העסק (ישנו מגוון רחב של תוכנות כאלה בשוק). כך תוכלו לדעת בכל רגע נתון מה מצב המלאי במדויק ולתכנן את רכישותיכם בהתאם.

 

תמונה בה עובדת במחסן בודקת רשימת מלאי במחשב, איור של צ'ק ליסט, כיתוב: "לדעת מה מצב המלאי שלכם בכל רגע נתון"

 

3. לפריטים מסוימים במלאי יש תאריך תפוגה? היעזרו בשיטת First In First Out, ומקמו סחורה חדשה מאחורי הסחורה הקיימת, כך שהפריטים הישנים יותר יהיו בחזית ויימכרו ראשונים. 

4. לא מצליחים להתפנות למטלות הקשורות לניהול המלאי? ייתכן שכדאי לכם להיעזר בשירותיו של איש מקצוע שינהל עבורכם את המלאי ואת הקשר עם הספקים.

5. נהלו את הקשר עם הספקים בתבונה:

  • העדיפו לעבוד עם כמה ספקים כך שתהיינה לכם חלופות במקרה שספק מסוים נקלע לקשיים או מתעכב באספקת המוצרים.
  • בחנו מול הספקים שלכם את האפשרות לעבוד בקונסיגנציה (לשלם רק עבור מוצרים שנמכרו) או להזדכות על מלאי שלא נמכר.
  • התמקחו עם הספקים על תנאי התשלום כך שהתשלום על הסחורה יהיה קרוב ככל האפשר למועד שבו אתם מקבלים את התשלום מהלקוח.