Glossary tooltip block

%title% %summary%

בעלי עסק: כך תחזירו את העסק שלכם לשגרה

מאת אלון גל

 

בעלי עסק: כך תחזירו את העסק שלכם לשגרה מאת אלון גל

 

המשבר האחרון גרם לעסקים רבים להקפיא את הפעילות העסקית שלהם. הצעד הראשון בחזרה לשגרה הוא לשוב למגרש העסקי. כשאנחנו עסוקים בעשייה, אנחנו משפיעים ככל שרק ניתן על מצבנו, לוקחים סיכונים ומעזים. נכון, לעיתים נתמודד עם תוצאות בלתי רצויות ועם אכזבות. למעשה, יש כאלו שאף ישקלו להימנע מלחזור לשגרה כדי לחסוך מעצמם חוויית כישלון. אולם מצד שני, רק כשחוזרים למגרש העסקי עולה הסיכוי להצליח. הנה כמה תשובות לשאלות שבוודאי מעסיקות רבים מכם בתקופה הנוכחית. 

 

איך מתמודדים עם הפחד מכישלון? 

הסיבה המרכזית לאי קיום התחייבויות שלקחנו על עצמנו ובסופו של דבר לכישלון, היא הפחד מדחייה ומאכזבה. רשמו את כל מה שעלול להשתבש בדרך לקיום המשימות וההתחייבויות שלכם. פעמים רבות, עצם ההיכרות עם האיומים האפשריים מוציאה מהם את העוקץ. 

 

ועוד משהו...פרגנו לעצמכם בכל הזדמנות: רובנו נוטים להתייחס לפעולות שאנחנו מבצעים כמובנות מאליהן, אולם ככל שנוקיר ונעריך את עצמנו יותר, כך יתחזק הדימוי העצמי שלנו וגם הכושר לעשות ולהעז.

 

מה ההבדל בין עסק 'מצליח' ובין עסק 'שורד'? 

 

העולם של היום שופע כל טוב, ועם השפע מגיעה גם התחרות. כמעט לכל מוצר עשויים להיות מוצרים חלופיים שמשתווים לו ומתחרים בו בהיבטים רבים, החל מאיכות המוצר וכלה במחיר. מכאן, שההבדל בין עסק מצליח ומשגשג לבין עסק שורד הוא איכות השירות שניתנת ללקוח. 

 

עסק שיציב רף שירות גבוה עשוי לגרום ללקוחות לצרוך יותר משירותיו או לרכוש יותר ממוצריו וכך להעלות את רווחיו. 

 

איך מייצרים שירות איכותי? 

לרוב, לקוחות מעריכים שירות עקבי ויציב. אחד הכלים להשגת שירות איכותי ועקבי הוא עריכת תסריטי שיחה מדויקים ואיכותיים, שיוצרים חיבור מהיר ללקוח. שימוש נכון בתסריטי שיחה יגבש סטנדרט שירותי גבוה ואחיד עבור כל אחת ואחד מלקוחות העסק. 

 

במיוחד בתקופה הנוכחית, מהם העקרונות המרכזיים בניהול עסק מצליח? 

  1. בחנו מחדש את היתרון התחרותי שלכם למול עסקים אחרים ודייקו אותו
  2. הכינו רשימת תכנים שתומכים ביתרון התחרותי
  3. במקום להוריד מחירים, העלו את הערך הניתן ללקוח, כדי לייצר בידול בינכם לבין המתחרים 
  4. הקימו קבוצת בעלי עסקים שמכירים היטב את שירותי העסק ובנו מולם מעגל של הפניות הדדיות

 

בהצלחה רבה וחזרה לשגרה קלה ונעימה לכולנו, 

אלון גל

 

לעוד כלים והרצאות לקידום העסק והתמודדות עם המשבר מבית המרכז לצמיחה פיננסית - לחצו כאן