Glossary tooltip block

%title% %summary%

ניהול ההוצאות שלי

שיעור 5 במסגרת התכנית "חינוך פיננסי" המיועד לכיתות ג'-ד'

תמונה לניהול ההוצאות שלי

 

מכירים את זה שאתם הולכים בסופר עם אחד הילדים, ופתאום הוא מבקש שתקנו לו שוקולד, וגם משחק, וגם חטיף וגם ארטיק וגם-וגם-וגם?

 

האם תקנו לו הכל? כנראה שלא.

 

למה? מתוך הבנה שלא צריך לקנות הכל כל הזמן, וגם כי אנחנו נאלצים יום יום לוותר על דברים שנחשבים עבורנו ל"מותרות" על מנת לספק למשפחה את הדברים החשובים באמת. חשוב שגם הילדים שלנו ידעו להפעיל שיקול דעת כלכלי, וילמדו לעצור לרגע לפני שהם רוכשים משהו, על מנת לשאול את השאלות הנכונות: האם אנחנו באמת זקוקים לכל הדברים האלו? האם אפשר לקנות את אותו המוצר במחיר זול יותר? בזמן מתאים יותר?

 

מערך השיעור "ניהול ההוצאות שלי" יסייע לכם להעביר לתלמידים בדיוק את המסר הזה: עצרו וחשבו.

 

השיעור מיועד לכיתות ג׳-ד׳ ופותח במסגרת התכנית "חינוך פיננסי", שמטרתה ללמד ילדים התנהלות כלכלית נכונה. זאת באמצעות היכרות עם מושגים מרכזיים מהעולם הפיננסי והקניית כלים להתמודדות עם מצבים שונים שבהם יהיה עליהם לקבל החלטות כלכליות.

 

מערך השיעור יאפשר לכם, ההורים, ללמד את הילדים על הגדרת תקציב ככלי ניהולי שנועד לעזור בתכנון ההוצאות וההכנסות, על קבלת החלטות מושכלת בכל הקשור לצרכנות, ובנוסף, יסייע לכם לחדד את המסר לפיו אם בוחרים נכון וקונים בצורה חכמה, יכול להישאר גם כסף למותרות.

 

1. מה מטרת השיעור?

מטרת השיעור היא לאפשר לתלמידים להבין את החשיבות שבהתנהלות לפי תקציב מחושב ולגבש תפיסה לגבי מהי צרכנות נבונה, איך היא באה לידי ביטוי בשגרת היום יום ומהן ההשלכות שלה. במהלך השיעור יתנסו התלמידים באופן חווייתי בקנייה בשוק וידונו במשמעות של הגדרת תקציב, הצבת מטרות, השוואת מחירים וחיסכון בהוצאות.

 

שימו לב, מהלך השיעור נועד לעורר דיון והשתתפות פעילה וחווייתית בכיתה. אין מנצחים ואין מפסידים, ההתנסות היא שחשובה. 

 

 

2. מהם נושאי השיעור?

  • תקציב
  • צרכנות / צרכנות נבונה
  • חיסכון בהוצאות 

 

3. למי מיועדת הפעילות?

הפעילות מיועדת עבור תלמידים בכיתות ג'-ד', ומסייעת להם להעמיק את הידע וההבנה שלהם לגבי צרכנות נבונה, ולזהות מצבים שבהם מוטב לחסוך ולהימנע מהוצאות. 

 

4. איך תכינו את עצמכם לשיעור?

  • הורידו את המצגת והחומרים הנלווים   
  • עברו על מערך השיעור ועל המצגת. שימו לב להנחיות למורה בתחתית כל שקף
  • עברו על נספח א': רעיונות למוצרים שיופיעו על גבי כרטיסיות לפעילות השוק
  • הכינו את הכרטיסיות לפעילות השוק ב- 3 צבעים שונים (לפי עלות המוצרים)
  • הדפיסו את דף העבודה כמספר התלמידים בכיתה
  • להצגת המצגת וודאו כי יש בכיתה:
    • מחשב עם חיבור לאינטרנט
    • מקרן
    • רמקולים
    • אפשרות החשכה
  • ההמלצה שלנו: סדרו את הכיתה בצורת ח' על מנת לייצר מקום לפעילויות השונות במהלך השיעור ולאפשר דיון מיטבי

 

מומלץ לבצע בבית חזרה על מערך השיעור ולוודא שהכל מובן. 

 

 

5. הנחיות להעברת השיעור:

השיעור מלווה במצגת עם הסבר והנחיות מפורטות על כל אחד מהנושאים, כולל שאלות מנחות לדיון. כדאי לפעול על פי ההנחיות כדי לשמור על רצף השיעור ועל השתתפות פעילה של התלמידים.

 

זכרו: אתם מגיעים לשיעור כגורם חינוכי, ולכן חל עליכם איסור להעביר במהלכו תוכן שיווקי או מסחרי. אנא הימנעו מלנקוב בשמות חברות מסחריות ומהעלאת דוגמאות הקשורות בהן. 

 


 
בהצלחה!
 

 

לכלל מערכי השיעור של שכבת ג'-ד' אנא לחצו כאן

הורדת קבצים

  • כיתות ג'-ד' - שיעור 5 - מערך שיעור

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 5 - מצגת

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 5 - דף עבודה

    הורידו
  • כיתות ג'-ד' - שיעור 5 - נספח א'

    הורידו