Glossary tooltip block

%title% %summary%

Breadcrumbs

היערכות עסקית לתקופה של תיירות מוגברת

 

תמונה של הטיילת בתל אביב

 

תיירות היא מקור נהדר להגדלת ההכנסות עבור עסקים מקומיים. ישנם זמנים שונים בשנה, שהם תקופות השיא של התיירות בארץ. תקופות אלה מהוות הזדמנות כלכלית מצויינת להגדלת המכירות של העסק שלכם. הנה כמה צעדים שיסייעו לכם להיערך לקראת ההזדמנויות הללו ולממש את הפוטנציאל העסקי הגלום בהן.

 

בררו מהם מועדי ומוקדי התיירות, ומהו הפרופיל של התיירים

לפני הכל, חשוב לבדוק מתי צפויות תקופות של תיירות מוגברת, ומהם המוקדים הגיאוגרפיים שלהן. תיירות מוגברת צפויה להתקיים בתקופות החגים של הדתות השונות, בחופשת הקיץ או לקראת אירועי תרבות גדולים אשר מושכים קהל מחו"ל. לאחר מכן, חשוב להעריך את הפרופיל של אוכלוסיית התיירים שצפויים להגיע בכל תקופה, על מנת להבין אילו צרכים עשויים להיות להם, אילו מוצרים ושירותים עשויים לעניין אותם והאם העסק שלכם יכול לספק אותם. תוכלו לחפש מידע על כך ברשת, ולהיעזר בנתוני משרד התיירות אודות שנים קודמות.

 

תוכלו לחפש קבוצות של תיירים ברשתות החברתיות, כדי להכיר את הצרכים שלהם. 

 

התייחסו להבדלי התרבות והשפה

אוכלוסיות תיירים שונות מגיעות מתרבויות שונות. כדי להצליח להתאים את העסק שלכם לתיירים, חשוב שתתייחסו להבדלי התרבות והשפה. תוכלו לאתר לקוח שמגיע מהתרבות של אוכלוסיית היעד ולתשאל אותו לגבי ההרגלים, הצרכים וההעדפות של אותה אוכלוסייה בהקשר למוצר או לשירות שאותו אתם מספקים, וגם לבדוק איתו באיזו מידה העסק שלכם עונה עליהם. אם אתם מתכננים לתרגם פרסומים או שמות מוצרים שלכם לאנגלית או לכל שפה אחרת, ודאו שמי שמתרגם אותם עבורכם בקיא בעולמות התוכן של העסק שלכם. תרגום קלוקל או שימוש במושגים לא מדויקים יעשו רושם לא מקצועי.

 

הצגת המלצות של תיירים בשפתם באתר שלכם, עשויה למשוך אליכם לקוחות נוספים מאותה אוכלוסייה. 

 

בדקו אפשרות לשיתופי פעולה עם חברות מתחום התיירות

 

שיתופי פעולה עם חברות מתחום התיירות יכולים להוות הזדמנות עסקית נהדרת. תוכלו לייצר קשרים עסקיים עם סוכנויות תיירות, מדריכים ומנחי קבוצות, בתי מלון, נהגי תיירות ועוד. חשבו מה יכול להיות הבסיס לשיתוף פעולה ביניכם שיהווה מקור לרווח עבור שני הצדדים. כך למשל, תוכלו להציע את המוצרים או השירותים שלכם במחירים מוזלים לתיירים שמטיילים באמצעות סוכנות תיירות מסוימת: היא תציע אותם כהטבה ממנה לתיירים, הם ירוויחו מחירים נוחים ושירותים מותאמים ואתם תרוויחו חשיפה למספר רב של תיירים. לדוגמה, אם יש לכם מכבסה בקרבת אזור לינה של תיירים, תוכלו להציע שירותי כביסה מוזלים, כולל איסוף והחזרת הבגדים לבית המלון. אפשרות נוספת היא להציע שירותים מוזלים ומותאמים לסוכנות התיירות עצמה. לדוגמה, חברת קייטרינג תוכל להציע לסוכנות תיירות ארוחות ארוזות שניתן לקחת לטיולים מאורגנים של קבוצות.  

 

שיתופי פעולה מוצלחים עם חברות תיירות יאפשרו לכם ליהנות מהכנסות שמקורן בתיירות באופן מתמשך. 

 

התאימו את הפרסום לקהל היעד שלכם

 

גם אם מערך השיווק והפרסום של העסק שלכם ענף במיוחד, הוא לא בהכרח מתאים לתיירים. אופן הפרסום לתיירים חייב להיות מותאם להם, לא רק מבחינת השפה, אלא גם מבחינת הפלטפורמה שבה אתם מפרסמים. בדקו מהן הרשתות החברתיות הפופולריות בארצות המקור, וחפשו קבוצות של תיירים שבהן תוכלו לפרסם את השירותים או המוצרים שלכם. כמו כן בררו לאילו אפליקציות ואתרים בינלאומיים גדולים התיירים חשופים, ובדקו את אפשרויות הפרסום בהם. כך הפרסום יהיה ממוקד ואפקטיבי, ויאפשר ניצול יעיל של תקציבי השיווק שלכם.

 

תיירים רבים מתבססים על מידע ברשת לקראת ובמהלך הטיול. לכן הנוכחות הדיגיטלית של העסק שלכם חשובה מאוד. 

 

בדקו מהן המשמעויות הכספיות של ההיערכות העסקית

 

במסגרת ההיערכות העסקית לקראת תקופות של תיירות מוגברת, חשוב לזכור שהן עשויות להצריך התארגנות שונה של העסק. בדקו מהי כמות העובדים שאליה תזדקקו בזמני עומס, מהו מלאי המוצרים שעליכם להחזיק, האם יש צורך לשנות את שעות הפתיחה של העסק. בנוסף, חשבו האם תרצו לאפשר ללקוחות לשלם במטבע או בכרטיס אשראי זר, ובדקו מה העלויות של אופן תשלום זה עבורכם. באופן כללי, נסו לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להבטיח ניצול מיטבי של ההזדמנות העסקית שלפניכם. ההיערכות המיוחדת עשויה להצריך תזרים מזומנים מתאים עבור תשלום משכורות לכמות עובדים גדולה יותר, תשלום לספקים עבור הגדלת המלאי, הוצאות פרסום ועוד. בדקו באילו הוצאות כספיות כרוכה ההיערכות העסקית והבינו האם הן כדאיות אל מול הרווח הפוטנציאלי שאתם צופים.

 

תוכלו להכין "מיני תכנית עסקית", אשר תסייע לכם להעריך את כדאיות ההיערכות לקראת תקופת התיירות המוגברת.